توسعه و ترویج احکام دینی از اهداف طرح احکام در خانه

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات استان مرکزی گفت: توسعه و ترویج احکام دینی از جمله اهداف اجرای طرح احکام در خانه است.

حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری مراسم قرعه کشی پنجمین دوره آموزش غیرحضوری احکام در خانه استان مرکزی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این طرح با هدف آشنائی اجمالی خانواده ها با مسائل اسلامی و دینی ،تقویت انگیزه های معنوی انس با احکام الهی و ایجاد حلقه های احکام در خانواده ها بوده که با استقبال خوب خانواده های روبه رو بود.


وی با اشاره به اینکه توسعه و ترویج احکام دینی در جامعه و به ویژه در بین جوانان ضروری است، ادامه داد: جامعه سالم در گروه وجود خانواده های موفق و دینی است که این طرح راهی برای ترویج احکام و دستوارت الهی در بین افراد خانواده و جامعه است.


مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به اینکه این طرح استانی با همکاری استانداری مرکزی، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، دفتر امور روستائی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اجرا می شود، ادامه داد: اتحادیه مؤسسات قرآنی استان مرکزی و کلیه مؤسسات و خانه های قرآنی استان نیز در اجرای این طرح همکاری دارند.

 

حجت الاسلام شفیعی آموزش گام به گام احکام اسلامی، ارایه یک جلد کتاب آموزشی احکام شرعی، روان و آسان بودن احکام ارائه شده، رعایت اختصار در ارائه یک جمع بندی کلی از احکام الهی را از جمله ویژه گی های آموزش این طرح دانست و بیان کرد: طراحی سئوالات چهارگزینه ای و اجرای مسابقات و اهداءجوائز، تداوم و استمرار طرح و اجرا در سراسر روستاهای استان، صدور گواهی نامه آموزشی برای قبول شدگان و اهداء لوح تقدیر و هدیه برای برگزیدگان از دیگر اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح صورت گرفته است.

 

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه 5 هزار خانوار در این طرح شرکت کردند، افزود: از این تعداد دو هزار و 310 خانوار که موفق به اخذ امتیاز مورد قبول بودند به قرعه کشی طرح راه یافتند.

 

وی با بیان اینکه مراسم قرعه کشی پنجمین دوره آموزش غیرحضوری احکام در خانه در دبیرخانه اجرائی این طرح، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان محلات برگزار شد، ادامه داد: 180 خانوار به قید قرعه انتخاب و اسامی برندگان به ادارت و نمایندگی های فرهنگی تبلیغی تابعه ابلاغ شد.

 

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: جوایز نفرات برتر همزمان با نیمه شعبان المعظم در سراسر استان توزیع خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 373946

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha