کاردستی با سفال، بهانه ای برای آموزش احکام به کودکان است

خبرگزاری شبستان: هنرمند سفال گر روحانی، کاردستی با سفال را بهانه ای برای آموزش احکام و پیام ایات قرآن به کودکان دانست و گفت: هنر قرآنی سبب می‌شود، آموزه‌های قرآنی در ذهن کودک حک شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود زراعتیان، هنرمند سفال گر در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ضمن تشریح فعالیت های غرفه خود در نمایشگاه جنبی سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: ما در این غرفه در فرصت کوتاه به کودکان شیوه ساخت اشیایی را با گل و سفال آموزش می دهیم و هدیه ای با استفاده از این هنر به بازدیدکنندگان اهدا می کنیم.
وی ادامه داد: ما سعی می کنیم در قالب آموزش این هنر و سرگرمی، زمینه ارتباط کودک با نمادهای مذهبی مانند تسبیح، قبله، رحل قرآن، سجاده نماز، مهر نماز، اسماء خداوند و ائمه اطهار(ع) که منقش بر سفال هستند را فراهم کنیم. این هنر و سرگرمی یک بهانه است تا بازدیدکنندگان با احکام و پیام آیات و روایات آشنا شوند.


حجت الاسلام زراعتیان بیان کرد: همانطور که مشاهده می کنید این غرفه شلوغ ترین غرفه سرگرمی این نمایشگاه است و از ساعات ابتدای بازدید استقبال زیادی از سرگرمی و هنر با سفال صورت می گیرد. مخاطبان این غرفه نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز هستند.
این هنرمند درباره سفالگری گفت: سفالگری شغل آباء و اجدادی ما در لاله چین همدان است ومن از پنج سالگی با این هنر آشنا شدم و به مرور از آن در ارائه مفاهیم دینی و قرآنی استفاده کردم.
این کارشناس هنری تاکید کرد: از دیگر امتیازات هنر قرآنی که ما آن را به کودکان آموزش می‌دهیم این است که سبب می‌شود، آموزه‌های قرآنی در ذهن کودک حک شود و در آینده نیز با وی همراه باشد. نکته دیگر اینکه هنر که در کار دست نهفته است از هنرهای زبانی بیشتر است، چون انسان خود آن را خلق می‌کند پس در ذهنش ماندگار می‌شود.
 

کد خبر 372776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha