پرونده مسابقات بین المللی قرآن سی و یکم بسته شد

خبرگزاری شبستان: پرونده سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن کریم با برپایی مراسم اختتامیه و معرفی برترین های این مسابقات شب گذشته بسته شد.


به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن کریم، دوشنبه، 12 خردادماه با حضور مقامات لشکری و کشوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور 71 کشور مختلف جهان با حضور 110 نفر حافظ و قاری و با مدیریت 10 نفرداور بین المللی خارجی، 5 داور داخلی و 3 نفر به عنوان ناظر برگزار شد. این رقابت ها در سطح بسیار خوب در دو رشته قرائت و حفظ انجام شد و خدا را بر این نعمت شاکریم که توفیق میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای مسابقات بین المللی قرآن کریم باردیگر حاصل شد.
حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: نزدیک به یک هفته نمایندگان کشورها بر محور قرآن تجمع کردند و برخلاف میل دشمنان قرآن و اسلام و آمریکا و رژیم صهیونیستی که نمی خواهند در جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران قرآن مطرح شود، اما این وعده قرآن کریم است که ریشه ظالمین و مستکبرین را می زند و برخلاف میل آنها دین خود را به اعتلا می رساند. امید است که این برنامه ها مقدمه ای برای رسیدن به حقیقت معارف و تدبر در آن و عمل به آن باشد.
 

سخنران دوم این مراسم، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بود که درخصوص فواید انس با قرآن کریم عنوان کرد: در نص آیات الهی بارها تاکید شده که قرآن عهد و پیمانی از سوی خداوند با بندگانش است در همین راستا روایتی از امام صادق(ع) نقل است که قرآن عهد و پیمان خداوند با خلق خود است.
لاریجانی با بیان این مطلب که چگونه می توان از این عهد الهی صیانت کرد گفت: سزاوار است بر هر شخص مسلمان که در این عهد الهی نظاره کند. قرآن دارای یک صورت ظاهری است که هر تلاوت کننده ای باید این اداب را رعایت کند. امام صادق(ع) می فرماید شایسته است هر مسلمان روزی 50 آیه از قرآن کریم را بخواند.

لاریجانی افزود: قاریان قرآن برای تلاوت باید آدابی را همچون بهره مندی از قلبی خاشع، بدنی آسوده و مکانی خلوت را رعایت کنند. این سه ویژگی موجب فهم عمیق آیات الهی می شود. هنگامی که انسان بدنش خاشع باشد شیطان از او گریزان است. چنین انسانی قلبش خالی از تعلقات و هر عارضه مادی است.
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انسانی که حلاوت هم سخنی با خداوند را درک می کند دیگر هیچ عبادتی بر این شیرینی ترجیح نمی دهد زیرا در این حال بی واسطه با خداوند همکلام می شود.

اسامی نفرات برگزیده این دوره از مسابقات که با داوری 12 داور خارجی از کشورهای مسلمان و 5 داور ایرانی برگزار شد، بدین شرح است: در رشته قرائت جعفر فردی از ایران، محمد عسگر از فیلیپین، محمود محمد یوسف ابراهیم از مصر، سید ثمرالدین صمداف از تاجیکستان و محمد رمضان عیدی بینده از تانزانیا رتبه های برترو در رشته حفظ بهزاد هژبری از ایران، عبدالقادر عبدالعزیز احمد عبدالعزیز از مصر، مطیع الله مطمئن از افغانستان، محمد لطفی سلیمان از اندونزی، هارون مامادو حسن از نیجر، نیز نفرات برتر شناخته شدند.
همچنین در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ، مقام های اول تا پنجم رشته پژوهش های قرآنی منتخب هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی تجلیل می شوند که اسامی آنان بدین شرح است :
علی غضنفری از ایران، سوسن عبدالله الفضلی از یمن، محمد فاکر میبدی از ایران، محمد حسین علی السویطی ، علی خوبر مطرود الحجانی از عراق و رحیم حاصلی از ایران.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 373409

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha