صدای آرامش بخش استاد عبدالباسط مرا به قران علاقمند کرد

خبرگزاری شبستان: نماینده کشور اوگاندا در سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: بدلیل علاقه ای که به صدای استاد عبدالباسط داشتم روی به قران آوردم.

قاری اوگاندایی حاظر در سی  ویکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قران و معارف خبرگزاری شبستان ضمن معرفی خود در پاسخ به این سوال که چگونه قران را آموخته و توانسته در این مسابقات شرکت کند گفت: نام من عبدالباسط محمد عیدی است و 25 سال سن دارم و مدت 8 سال است که به صورت حرفه ای در حال آموختن قران هستم و قرائت می کنم من در کشورم شغل آزاد دارم در مورد آموزش و یادگیری قران باید بگویم پدرم علاقه خاصی به صدای استاد عبدالباسط دارد و برای همین نام مرا عبدالباسط گذاشت همین نام استادی بزرگوار انگیزه ای شد برای اینکه من روی به قران آورم و باید اعتراف کنم صدای ایشان ارامش خاصی را به بنده می دهد.
 

وی گفت: در کشور من مدارس زیادی برای آموزش قران وجود ندارد و امیدورام روزی برسد که تمام مردم کشور مسلمان شوند و قران را وسیله هدایت خودشان قرار دهند. وقتی به ایران آمد و دیدم که همه مردم در اینجا قران را می شناسند و مسلمان هستند خیلی خوشحال شدم آنها خیلی مهربان هستند و به متسابقین احترام زیادی می گذارند و با آنها رفتاری صمیمی و دوستانه دارند.
عبدالباسط عیدی در خصوص اینکه قران کریم چقدر و چگونه می تواند در اتحاد مسلمین موثر باشد اظهار داشت: از واجبات هر مسلمانی یادگیری حتی یک کلمه از قران است زیرا قران نوری است در زندگی اگه قران را در زندگی داشته و الگو قرار دهیم می توانیم به خیلی چیزها برسیم زیرا قران هدایت کننده است و مسیر درست را به انسان نشان می دهد.
 

وی در خصوص ایران و انقلاب اسلامی گفت: ایران کشوری است با مردمانی مهربان و با محبت و همه ای اینها نشات گرفته از انقلاب اسلامی است و باید بگویم که من ایران را بسیار دوست دارم. من امام خمینی را میشناسم و خانه ایشان را از نزدیک زیارت کرده ام البته باید بگویم این بازدید معنوی به لطف این مسابقات انجام شد و جادارد از مسئولین برگزار کننده این مسابقات تشکر و قدردانی کنم.
 

کد خبر 372249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha