یادمان مسابقات قرآن بر روی کاغذهای 500 ساله خوش نویسی می شود

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام میریان گفت: برای اولین بار 30 خوشنویس یادمان مسابقات بین المللی قرآن را بر روی کاغذ هایی با عمر 500 ساله خوش نویسی می کنند.

حجت الاسلام سید محمود میریان رییس کمیته فنی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به گسترش برنامه های این کمیته به خبرنگار قرآن و معارفخبرگزاری شبستان گفت: امسال کمیته فنی که من به عنوان سومین سال پیاپی توفیق خدمتگذاری در آن را دارم فعالیت خود را در 5 کارگروه به صورت گسترده و کیفی تر از سال گذشته برگزار کرد. کمیته فنی سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن در کارگروه آموزش، نمایشگاه، داوری، دعوت از متسابقین و محافل و مراسم قرآنی برنامه های خود را اجرا کرد ما در همه کمیته ها شاهد رشد شگرفی نسبت به سال گذشته بودیم به عنوان مثال این دوره برای اولین بار از بیش از 75 کشور جهان برای حضور در این رخداد قرآنی دعوت به عمل آمد.
وی افزود: همچنین در بحث داوری امسال از اساتید برجسته جهان اسلام که دارای بالاترین سطح علمی بودند دعوت به عمل آمد یکی از اقداماتی که در راستای برگزاری قرعه کشی متسابقین انجام شد برای نخستین بار متسابقین قرعه های خود را توسط نرم افزار انتخاب کرده اند که عملکرد این نرم افزار به تایید استاد عبدالرسول عبایی رییس هیئت داوران رسده است.

حجت الاسلام میریان با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآنی جنب مسابقات بین المللی قرآن تصریح کرد: در بخش کارگروه نمایشگاه کمیته فنی برنامه های خود را گسترش داده و در تمام بخش ها از جمله کودکان چندرسانه ای، هنرمندان و غیره نسبت به سال گذشته از نظر کیفیت شاهد ارتقا بودیم و سعی کردیم از غرفه دارانی دعوت کنیم که کارهای کیفی تری ارایه می کنند.
وی عنوان کرد: یکی از اتفاقات بی نظیری که برای اولین بار در مسابقات بین المللی قرآن کریم شاهد ان هستیم خوشنویسی هنرمندان ایرانی بر روی کاغذهای مخصوص با عمر 500 ساله است که امیدواریم در پایان مسابقات سی اثر قرآنی ماندگار خوشنویسی شده به عنوان یادمان این دوره تولید و عرضه شود. اغلب این آثار تا سقف ده میلیون تومان ارزش دارند که در پایان مسابقات رونمایی می شود.
حجت الاسلام میریان با اشاره به فعالین کارگروه آموزش مسابقات بین المللی قرآن امسال تصریح کرد: در کارگروه آموزش نیز امسال از اساتید و مربیان برجسته کشور دعوت به عمل آمد به عنوان مثال دکتر افروز پدر روانشناسی ایران دکتر شفیع اباد پدر علم مشاوره ایران در کارگاههای اموزشی مسابقات قران حضور داشته که غنای این کلاسهای اموزشی را افزایش دادند.

وی افزود: کارگروه محافل و مراسم نیز امسال از اساتید برجسته نسبی همچون استاد میثم تمار، طاها نعمانی، احمد نعینع، استاد بسیونی، دعوت کرده که بیشترین برنامه های انها در سالن اصلی مسابقات بین المللی قرآن برگزار شد.

گفتنی است امسال 23 محفل انس با قرآن کریم در تهران و استان البرز برگزار می شود این در حالی است که سال گذشته تنها 17 محفل انس با قرآن کریم در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن برگزار شد. اغلب این برنامه ها توسط شبکه های داخلی و خارجی همچون قرآن و معارف الکوثر، سحر، جام جم پوشش داده می شود.
حجت الاسلام میریان در پاسخ به این سوال که ممکن است نوبت شرکت کنندگان به تأخیر بیافتد، خاطرنشان کرد: نحوه اعلام قرعه متسابقین توسط یک نرم افزار قرآنی انجام می شود و در رشته قرائت امکان ندارد شرکت کننده ای به علت کمبود زمان قرعه اش به روز دیگر موکول شود. اما در رشته حفظ به علت تاخیر پرواز برخی از شرکت کنندگان، انها را بدون قرعه کشی وارد لیست کرده و امروز حفظ ازمون مقدماتی این شرکت کنندگان در سالن جنبی مسابقات قرآن برگزار می شود.

مسئول کمیته فنی سی و یکمین دوره مسابقات قرآن در ادامه با اشاره به دعوت از هیئت داوران این دوره از مسابقات گفت: برای انتخاب داوران، رزومه داوران از سراسر کشور جمع‌آوری و سطح علمی آنها ارزیابی شد؛ به گونه‌ای که امسال از 10 کشور، 12 داور خارجی و پنج داوری ایرانی داریم که سه نفر نیز جزء هیئت نظارت و هیئت داوران این دوره از مسابقات هستند و در مجموع گروه داوران شامل 20 نفر می‌شوند.
وی درباره کارگروه نمایشگاه گفت: کارگروه نمایشگاه با بیش از 51 غرفه در حال فعالیت است که 35 غرفه در داخل سالن و 16 غرفه در خارج از سالن در داخل حیات برپا شده است؛ خیمه‌های معرفت، چند رسانه‌ای، کودک و نوجوان، مشاوره مذهبی و... از جمله این غرفه‌ها هستند.
میریان به کارگروه آموزش اشاره کرد و گفت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کلاس‌های آموزشی این دوره از مسابقات هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت افزایش پیدا کرده است. در همین راستا 80 جلسه آموزش علوم قرآنی برگزار می شود که شش جلسه آن به صورت سنتی است.

پایان پیام/
 

کد خبر 371791

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha