ایران تنها کشوری است که در عمل و حرف به دنبال وحدت جوامع اسلامی است

خبرگزاری شبستان: داور لبنانی سی یکمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم گفت: در میان کشور های اسلامی به جرات می توان گفت ایران تنها کشوری است که در عمل و حرف به دنبال ایجاد اتحاد و وحدت جوامع اسلامی است.

شیخ طلال المسمار، داور لبنانی سی یکمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم در گفتگو با خبرنگار قران معارف خبرگزاری شبستان بر لزوم اتحاد مسلمین در جهان تاکید کرد گفت: در میان کشور های اسلامی به جرات می توان گفت ایران تنها کشوری است که در عمل و حرف به دنبال ایجاد اتحاد و وحدت جوامع اسلامی است.
این استاد قران و داور بین المللی برگزاری سی یک دوره مسابقه قران در سطح بین المللی را در این کشور یکی از فعالیت های نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد وحدت در میان امت اسلامی دانست و تصریح کرد: اجتماع قراء و حفاظ برای برگزاری مسابقه ای با این عظمت یکی از برنامه های ایران در راستای وحدت امت اسلامی است از دیگر برنامه ها می توان به کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اشاره کرد.
شیخ طلال المسمار درباره سطح مسابقات بین المللی قران کریم ایران گفت: این مسابقات با یک مدیریت قوی هرسال بهتر از سال های قبل برگزار می شود و الحمد الله سطح این مسابقات از هر جهت در حال پیشرف است.

وی ادامه داد: دقت در انتخاب اساتید و قوانین داوری یکی از ویژگی ها مثبت مسابقات بین المللی قرآن ایران است و در واقع نظارت و اشراف بر داوران برای جلوگیری از تضعیف حقوق متسابقین نشان دهنده سطح بالای مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران را دارد.


 این داور مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به استقبال خوب مردم و مسئولان از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در ایران گفت: استماع قرآن ثواب بسیاری دارد و ایرانیان بسیار به این سنت پیامبر(ص) توجه می کنند، من این اشتیاق مردم در شنیدن قرائت قاریان و تلاش برای فهم آن را در ایران بیشتر از کشورهای دیگر دیده ام.

 وی خاطر نشان کرد: به نظر بنده در مجلسی که قرآن تلاوت می شود ملائکه الله حضور دارند و این مسئله بسیار دلنشین است. شنیدن صوت زیبای قرآن در همه کشورها علاقه مندان بسیاری دارد اما در ایران به نسبت شاهد علاقه بیشتری از مردم هستیم.

استاد المسمار استاد علوم قرآنی است و بیش از 18 سال سابقه تدریس دارد، وی عضو جمعیت قرآنی منطقه بقاع لبان است و علاوه بر این که داور مسابقات بین المللی قرآن بوده استاد اصول فقه هم می باشد. وی برای دومین بار است که به عنوان داور مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران حضور می یابد.

 پایان پیام پیام/

 

 

کد خبر 371894

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha