مسابقات بین المللی قرآن ایران باعث معرفی من به جهان شد

خبرگزاری شبستان: نماینده کردستان عراق در سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن کریم، حضور در این رقابت ها را باعث معرفی وی به جوامع قرآنی جهان دانست.<BR>

دکتر کوچر عمرعلی، نماینده کردستان عراق در سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان درباره این رقابت ها اظهار کرد: این دومین باری است که من در مسابقات بین المللی قرآن که ایران برگزار می کند شرکت می کنم.
وی ادامه داد: پیش از این من در دوره بیست و هشتم این مسابقات نیز در این رقابت ها در رشته قرائت تحقیق شرکت کردم. البته خود من پیش از این بارها به کشور ایران سفر کردم. درمورد سطح این رقابت ها می توانم بگویم که یکی از با کیفیت ترین رقابت ها را دارا است و افرادی که در این مسابقات شرکت می کنند در رقابت های فشرده ای حضور می یابند.
عمر علی تصریح کرد: سطح داوری ها، نحوه برگزاری، مدت زمان رقابت ها و ... در مسابقات ایران به نوعی ممتاز و برجسته است. من در کشورهای مختلف برنامه های قرآنی اجرا کردم و یکی از دلایل شناخته شدن من به مخاطبان جهانی، وردم به مسابقات قرآن ایران بود.
وی با اشاره به نقش این مسابقات در ایجاد وحدت بین مسلمانان بیان کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایجاد وحدت بین امم اسلامی تاثیر ویژه ای دارد. این برنامه باعث می شود که قرآنیان جهان از وضعیت یکدیگر با خبر شوند و د رمسائلی که می توانند به یکدیگر کمک کنند.
وی در پایان مطرح کرد: طرح مشکلات مسلمان در بیداری اسلامی و کشورهایی مانند فلسطین، سوریه و میانمار از این جمله است که البته جای تاسف دارد مسلمانان مظلوم میانمار در این دوره از رقابت ها نماینده ای اعزام نکردند.
 

کد خبر 371185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha