جذابیت در بیان معارف اسلامی، رمز موفقیت تبلیغ است

خبرگزاری شبستان: کارشناس عرصه تبلیغات دینی، جذابیت شیوه عرضه معارف اسلامی را عامل موفقیت در تبلیغات دینی در دنیای کنونی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحجت میرشاه ولد، مسئول غرفه تبلیغ دینی چند رسانه ای در نمایشگاه قرآنی که به مناسبت برپایی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن برگزار شده است، در گفت و گو با خبرگزاری شبستان اظهار کرد: در این غرفه محتوای تبلیغی دین با استفاده از تکنولوژی به روز برای بازدیدکنندگان عرضه می شود.
وی ادامه داد: ما در اینجا سخنرانی های کوتاه مذهبی را با استفاده از جلوه های بصری، کلیپ های جذاب و همراهی آیات قرآن با استفاده از ویدئو پروژکتور به نمایش می گذاریم و این همراهی صوت و متن و تصویر به گفته بازدیدکنندگان تاثیر بسیار زیادی دارد و علت این امر این است که به گفته متخصصان رسانه هر تصویر، 100 برابر پیام بیشتری را نسبت به متن و نوشتار به مخاطب ارائه می کند.


این مبلغ حوزه علمیه قم که به صورت ویژه برای برپایی این غرفه دینی به مسابقات بین المللی قرآن در سالن اجلاس اعزام شده است عنوان کرد: کلیپ ها در موضوعات مختلف و از 15 تا 40 دقیقه و برای رده های سنی مختلف تدارک دیده شده است و ما بر اساس حال و هوای مخاطبان و نیازآنها یکی از سخنرانی ها را پخش می کنیم.
وی تصریح کرد: ظرفیت غرفه ما حدود 20 نفر است و ما با شیوه های جذب مخاطب مانند برگزاری مسابقه، هدایای ویژه مسابقات و ... از بازدیدکنندگان دعوت به عمل می آوریم تا در مدت کوتاهی مهمان این غرفه باشند. تبلیغ دو رکن محتوا و شیوه تبلیغ دارد. در مورد تبلیغات اسلامی، محتوا در درجه عالی قرار دارد و وظیفه مبلغ این است که پیام قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) را با شیوه های جذاب به مخاطب عرضه کند.


حجت الاسلام میرشاه ولد گفت: به نظر من رمز موفقیت هر تبلیغ د رجهان اسلام که دنیای علم و تکنولوژی و سرعت در انتقال پیام است، جذابیت شیوه بیان است. البته این جذابیت در شیوه های مختلف ظهور دارد. مثلا وقتی یک روحانی بالای منبر مشغول به سخنرانی می شود، بر اساس شیوه محبت و معرفت، سیر صحبت خود را تنظیم می کند تا کلام او بر جان شنونده ها بنشیند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شایسته است برای تاثیرگذاری بیشتر این برنامه ها، غرفه ای مناسب تر و در فضای سربسته سالن اختصاص می یافت تا وضوح تصاویر برای بینندگان بالاتر رود. مجموع این عوامل دست به دست هم می دهند تا یک برنامه مذهبی در عمق جان روح مخاطب تاثیر شگرفی برجای گذارد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 371787

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha