تبلیغات بیشتری برای کلاس های جنبی مسابقات بین الملی قرآن لازم است

خبرگزاری شبستان: نصرالله چمران، ضمن تاکید بر کاربردی بودن کلاس های جنبی مسابقات بین المللی قرآن عنوان کرد که لازم است تبلیغات بسیار بیشتری برای این کلاس های آموزشی انجام شود.

نصرالله چمران، در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان درباره این دوره از مسابقات و کلاس های جنبی آن اظهار کرد: روند اجرایی این دوره از مسابقات بین المللی قرآن خوب ارزیابی می شود و استقبال مردم هم خوب بود و پیش بینی می شود در تعطیلات پایان هفته، جمعیت بیشتری به این مجموعه بیایند. نهادهای قرآنی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، موسسات قرآنی، سازمان اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، فرهنگسراها، شورای عالی قرآن و ... با همکاری هم برنامه های متنوعی را طراحی و کارهای قرآنی خوبی را اجرا کردند.
وی ادامه داد: این مسابقات از سال 1360 اجرا می شود و استاندارد ثابتی پیدا کرده و البته سطح آن ارتقا پیدا کرده است و با نمایندگان و رایزنان ایران در کشورهای دیگر تلاش می کنند تا بهترین نفرات در رشته حفظ و قرائت قرآن کریم برای حضور در این مسابقات انتخاب شود. البته باید توجه داشت که این رشته ها مقدمه ورود به بحث تدبر و اندیشه و تعقل در کلام این کتاب آسمانی است.


معاون اسبق دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: این کلاس های کاربردی امروزه نیاز جامعه و عموم مردم است و باید به اندازه خود مسابقات بین المللی قرآن کریم برای این کلاس های تبلیغ شود. این کلاس ها با حضور اساتید تراز اول هر رشته همچون دکتر افروغ، دکتر شفیع آبادی و ... برگزار می شود و برای همه مفید است. کلاس های مهارت افزایی که برای قرآن آموزان برگزار می شود نیز از جذابیت خاصی برخوردار است. مطالب عنوان شده در این کلاس ها ضروری و کاربردی است.
چمران خاطرنشان کرد: امروزه که بحث تهاجم فرهنگی و شبیه خونی مطرح است لازم است که برای این مباحث تبلیغات بیشتری صورت گیرد. ابعاد جتماعی زیادی همچنان باید با محوریت معارف اسلامی مورد تبیین قرار گیرد و پیرامون این مباحث گفت و گوها و نظریه پردازی ها صورت گیرد تا بُعد کاربردی این موضوعات برای عموم مردم روشن شود. 
 

پایان پیام/

 

کد خبر 371789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha