قراء و حفاظ جامعه ‌اسلامی وحدت‌آفرین هستند

خبرگزاری شبستان: داور سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ازکشور پاکستان گفت: قرآن کتاب وحدت‌بخش وجامعه قراء وحفاظ جامعه‌ای وحدت‌آفرین هستند، هر جامعه باتوجه به این دو مسئله درهمه عرصه‌ها پیروز می شود.

شاه‌ الازهری، داور سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از کشور پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: قرآن کتاب وحدت‌بخش و جامعه قراء و حفاظ جامعه‌ای وحدت‌آفرین هستند، هر جامعه به این دو مسئله توجه کند بدون شک در همه عرصه‌ها پیروز خواهد بود چرا که سنت پیامبر (ص) ترویج داده می‌شود.

استاد الازهری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را یکی از روش‌های ایجاد وحدت در میان مسلمانان دانست و گفت: امیدوارم کشورهای اسلامی با برپایی محافل و مجالس قرآنی هرچه بیشتر در جهت یکپارچگی و انسجام جامعه مسلمین گام بردارند.

وی گفت: من به کشورهای مختلفی چون تونس، لیبی، مصر، الجزایر و مالزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و محافل قرآنی سفر کرده‌ام به اعتقاد بنده استقبال مردم و مسئولان در ایران به نسبت کشورهایی که نام بردم بسیار خوب و قابل تأمل بود.

این داور بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: کتاب‌های متعددی از امام خمینی (ره) خوانده‌ام، به جرأت می‌توانم بگویم در میان مسئولان و رؤسای کشورهای جهان چنین شخصیتی با چنان دقتی نداریم که هم به مسایل سیاسی و هم به مسایل علمی و دینی مسلط باشند، به اعتقاد من امام خمینی مصداق واقعی آیه اشد علی الکفار و حماء بینهم بودند.

 

کد خبر 372139

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha