رسالت اصلی قرآن هدایت گری است

خبرگزاری شبستان: محمد یوسف البدر گفت: درس‌های مختلفی در قرآن وجود دارد که مسلمانان با فراگیری و فهم این مبحث می‌توانند زندگی سعادتمندی در دنیا و آخرت داشته باشند.

محمد یوسف البدر، نماینده کشور بریتانیا در سی و یکمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: قرآن یک کتاب معمولی و عادی نیست بلکه معجزه پیامبر (ص) و کتاب آسمانی است که درس و برنامه‌های بسیاری در آن برای زندگی بشر مطرح شده است.

یوسف البدر افزود: درس‌های مختلفی در قرآن وجود دارد که مسلمانان با فراگیری و فهم این مبحث می‌توانند زندگی سعادتمندی در دنیا و آخرت داشته باشند.

نماینده کشور بریتانیا در رشته قرائت رسالت اصلی قرآن کریم را هدایت‌گری و راهنمایی دانست و تصریح کرد: ابعاد مختلف این کتاب آسمانی اگر برای بشر شفاف شود تأثیر خود را بر اجتماع مسلمین خواهد گذاشت. قرائت قرآن برای قاری کافی نیست بلکه باید در کنار قرائت به فهم آیات و درک آن هم نایل آمد و قاری می‌تواند ادعا کند که عامل به قرآن است که فهم عمیقی از آیات الهی داشته باشد.

 

یوسف البدر خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با تجربه بیش از سه دهه خود توانسته جمعی را گردهم آورد که همه در سطح بسیار بالایی قرار دارند و این بر قدرت و قوت این مسابقات و نتایج حاصل از آن در بخش فینال می‌افزاید و کسانی که در این رقابت‌ها حایز رتبه می‌شوند در واقع در سطح بسیار بالایی از قرائت و حفظ قرار دارند.

نماینده کشور بریتانیا با اشاره به اینکه قرآن تأثیر شگفتی بر زندگی او داشته، گفت: بهترین زندگی و سعادت و رزق و روزی خوب از وقتی تلاوت و آموزش قرآن پرداختم پا به زندگی من گذاشتند و این از برکات کتاب آسمانی و عنایات ویژه خداوند است.

محمد یوسف البدر 22 سال سن دارد. در خانواده‌ای قرآنی متولد شده است. وی هم‌اکنون قاری و مدرس قرآن در یکی از موسسات فعال قرآنی کشور بریتانیاست و به اعتقاد خودش دین و دنیا را توامان با هم دارد. وی چهار سال است به آموزش قرآن پرداخته است، در کشور بریتانیا بین 3 تا 4 میلیون مسلمان وجود دارد.

 

کد خبر 372148

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha