سرپیچی از دستورات اسلام عامل اصلی اختلاف مسلمین

خبرگزاری شبستان: عرفان رحمت‌الله، نماینده کشور چین در سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته حفظ گفت: اگر مسلمانان اسلام واقعی را دنبال نکنند و از دستورات‌ آن سرپیچی کنند بین‌شان اختلاف ایجاد می‌شود.

عرفان رحمت‌الله، نماینده کشور چین در سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته حفظ در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه آموزش قرآن در کشوری که اسلام دین رسمی آن نیست با کشوری که دین قالب و رسمی آن اسلام است بسیار متفاوت است، گفت: چین کشوری است که به دلیل وجود مسلمانان اندک در آن خیلی سخت می‌توان در آن به مباحث قرآنی و آموزش قرائت و حفظ قرآن به صورت شخصی در آن پرداخت.

وی گفت: با بضاعت اندک کشور چین من از 15 سالگی برای حفظ قرآن اقدام کردم و هم‌اکنون که 18 سال دارم بحمدالله با تلاش و توکل به خدا توانسته‌ام کل قرآن را حفظ کنم.

نماینده کشور چین در این رقابت‌ها ادامه داد: در کشور چین مدرسه قرآنی داریم و من آموزش حفظ قرآن را در آنجا شروع کردم و در کشورمان مرکز کوچک آموزشی داریم که به تازگی شروع به تدریس مباحث قرآنی برای علاقه‌مندان کرده‌ام.

وی ابراز امیدواری کرد در سی و یکمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حایز رتبه مناسبی شود.

عرفان رحمت‌الله برگزاری مسابقات بین‌المللی را عامل ایجاد اتحاد جوامع اسلامی دانست و گفت: اگر مسلمانان اسلام واقعی را دنبال نکنند و از دستورات‌ آن سرپیچی کنند بین‌شان اختلاف ایجاد می‌شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 372555

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha