پرداختن به قرآن در این کشور رونق دهنده فرهنگ انقلاب و تشیع است

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام خاموشی با اشاره به فرصت برگزاری مسابقات بین المللی قرآن و تأثیرات فرا منطقه ای این رخداد گفت:هر میزان قرآن در این کشور قوی‌تر پرداخته شود فرهنگ بالنده انقلاب و تشیع رونق پیدا می کند.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به محمل برگزاری مسابقات بین المللی قرآن برای شناسایی قهرمانان قرآنی به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: بحث توسعه فرهنگ قرآنی به عوامل مختلفی بستگی دارد، یکی از این عوامل تجلیل از نخبگان عرصه قرآن کریم است، ما برای شناسایی نخبگان قرآنی از طریق مسابقات بین‌المللی قرآن آنها را به جامعه معرفی می‌کنیم.

وی افزود: رقابتی با شاخصه‌های منطقه‌ای، شهرستانی و بین‌المللی که از صدر انقلاب تاکنون زمینه انس و الفت مردم با آیات الهی را فراهم کرده و فرهنگ قرآنی را گسترش داده، بر رونق فعالیت‌های‌ قرآنی کشور افزوده است و هرساله شاهد خیل کثیری از نخبگان قرآنی در زمینه‌های قرائت، حفظ، مفاهیم و رشته‌های وابسته به آن هستیم که به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ما شاهد پیشرفت شگفت در این زمینه‌ایم.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به حوزه قرآن به عنوان محرک فعالیت های قرآنی کشور تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل گسترش برنامه‌های قرآنی توجه مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان در این حوزه است، اخیرا ایشان مطالباتی در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشتند، ما به عنوان خدمتگزاران مردم در سازمان تبلیغات اسلامی برای گسترش امر حفظ در کشور آزمون‌های سراسری برگزار کرده و مدارک تخصصی و گواهینامه با امضای مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌کنیم.

وی افزود: همین اقدامات موجب شده تا برنامه‌های حفظ قرآن در کشور از نظر کمی و کیفی رونق پیدا کرده و به صورت سراسری جهشی در زمینه حفظ قرآن کریم شاهد باشیم، از این نظر امیدواریم مسابقات بین‌المللی قرآن نیز در راستای اهداف خود هرساله یک گام پیشتر بردارد.

 

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به تأثیرات مسابقات بین المللی قرآن در عرصه جهانی خاطرنشان کرد: به صورت طبیعی با توجه به شاخصه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های قرآنی در بعد بین‌المللی موجب توسعه فرهنگ دینی و اهل بیتی (ع) می‌شود. هر میزان قرآن در این کشور قوی‌تر پرداخته شود فرهنگ بالنده انقلاب و تشیع رونق پیدا کرده و به سایر ملت‌ها صادر می‌شود. ایران سهم بسزایی در توسعه این فرهنگ تاکنون ایفا کرده و اکنون اکثر مسلمانان جهان انقلاب اسلامی ایران را با قرآن می‌شناسند.
پایان پیام/

 

کد خبر 371579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha