صدورکارنامه آنلاین متسابقین در سی ویکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن

خبرگزاری شبستان: کمیته فناوری اطلاعات در بخش نرم افزار با طراحی نرم افزار محاسبات توانسته به کمک داوران و سیستم نمره دهی مسابقات بین المللی بیاید درواقع هدف اصلی این نرم افزار امتیاز دهی به متسابقین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی رضا ترکی رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در تشریح برنامه های این کمیته گفت: کمیته فناوری در سه بخش نرم افزار؛ سخت افزار و پشتیبانی؛ شبکه و اینترنت و مخابرات فعالیت می کند. این کمیته در بخش نرم افزار با طراحی نرم افزار محاسبات توانسته به کمک داوران و سیستم نمره دهی مسابقات بین المللی بیاید درواقع هدف اصلی این نرم افزار امتیاز دهی به متسابقین است که توسط دوران به کار گرفته می شود و هر داور در حوزه مربوط به خود زمانی که شرکت کنندگان در جایگاه قرار می گیرند و به قرائت می پردازند توسط این نرم افزار امتیاز لازم را به متسابقین می دهد. این نرم افزار امکان صدور کارنامه آنلاین را نیز برای متسابقین توسط هیئت داوران ایجاد کرده است.


وی افزود: نرم افزار دیگری که توسط کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم استفاده می شود، نرم افزار نمایش آیات است که این نرم افزار زمانی که قاری شروع به تلاوت می کند همکاران در بخش فناوری با تعیین آیات مربوط به هر متسابق اقدام به نمایش آیات در حال تلاوت بر روی مونیتور اصلی سالن مسابقات برای بازدید کنندگان می کنند.

 

ترکی تصریح کرد: نرم افزار مشاهده تصاویر متسابقین نرم افزار دیگری است که از سوی کمیته فناوری مسابقات در این دوره مورد استفاده قرار می گیرد که این نرم افزار در زمان قرائت متسابقین امکان نمایش تصاویر آنها را در سالن اصلی مسابقات ایجاد می کند.
 

وی همچنین گفت: نرم افزار قرعه کشی و نوبت دهی متسابقین دیگر فعالیت کمیته فناوری است که در این دوره به صورت آزمایشی برای اولین سال مورد استفاده قرار گرفت.
ترکی پیرامون پشتیبانی و بحث سخت افزاری این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: تجهیز اتاق داوران به رایانه همراه و مونیتور برای مشاهده تصاویر متسابقین ، تجهیز اتاق خبرنگاران به 20 دستگاه رایانه از فعالیت های کمیته فناوری در زمینه سخت افزاری است.

 

وی از اتصال اتاق داوران و بخش مربوط به خبرنگاران و بخشی از غرفه های نمایشگاه جانبی مسابقات بین المللی قرآن کریم به اینترنت خبر داد.

ترکی تصریح کرد: سه ماه قبل از شروع مسابقات کمیته فناوری اطلاعات اقدام به بروز رسانی نرم افزار ها کرد وتوسط کارشناسان این کمیته برای هر یک نسخه جدیدی تهیه شد.
وی از فعالیت 11 متخصص در زمینه شبکه، نرم افزار و سخت افزار در کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و گفت: پخش زنده مسابقات بین المللی قرآن کریم بر روی سایت مسابقات به نشانی www.quraniran.ir یکی از فعالیت های مهم کمیته فناوری اطلاهات است که این امکان را فراهم می کند تا هر کس در هر نطقه از جهان بتواند با مراجعه به این سایت به صورت زنده مسابقات ایران را پیگیری و مشاهده کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 371584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha