اعتراض شرکت کنندگان به کسب رتبه اول نمایندگان ایران بی مورد است

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام میریان گفت: اعتراض شرکت کنندگان مبنی برکسب رتبه اول نمایندگان ایران در مسابقات بین المللی قرآن نابه جا است، قاریان و حافظان ایرانی نزدیک به 15سال با ریزه کاری های آیین نامه آشنااند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید محمود میریان، رییس کمیته فنی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قران در نشست خبری عصر امروز با بیان این مطلب که برای شرکت کنندگان کلاس های توجیهی آیین نامه برگزار شد، گفت: برای آشنایی شرکت کنندگان با آیین نامه مسابقات از 10 روز پیش از آغاز این رقابت به شرکت کنندگانی که برای ما ایمیل ارسال کرده بودند آیین نامه مسابقات به زبان عربی، فارسی و انگلیسی ارسال شد علاوه بر این کلاس های توجیهی نیز در حین برگزاری مسابقات برای آشنایی بیشتر متسابقین با آیین نامه برگزار شد.


وی افزود: اعتراض شرکت کنندگان مبنی بر کسب رتبه اول پی در پی نمایندگان ایران در مسابقات بین المللی قرآن نابه جا است، قاریان و حافظان ایرانی در مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه نزدیک به 15 سال با ریزه کاری های آیین نامه آشنا هستند و در بالاترین سطح به رقابت می پردازند اما شرکت کنندگان خارجی که تاکنون با نحوه ارزیابی آیین نامه مسابقات آشنایی ندارند امری طبیعی است که نمایندگان کشورمان هر ساله رتبه برتر را به خود اختصاص دهند.
حجت الاسلام میریان اظهار کرد: البته امسال شاهد رقابت نزدیکی در بین قاریان و حافظان شرکت کننده بودیم به طوری که نفر دوم رشته قرائت کمتر از 2 نمره با نماینده کشورمان اختلاف داشت این بدین معنا است که احتمال کسب رتبه اولی نیز برای سایر کشور های شرکت کننده وجود دارد.


وی با اشاره به رقابت تنگاتنگ حافظان شرکت کننده مسابقات بین المللی قرآن در مرحله مقدماتی تصریح کرد: امسال شاهد رقابت نزدیکی در بین حافظان شرکت کننده داشتیم به طوری که طبق آیین نامه کسانی که نمره بالای 70 کسب کنند می توانستند به مرحله نیمه نهایی راه یابند که امسال این نمره به علت رقابت نزدیک شرکت کنندگان به 80 نمره ارقاء یافت. در مرحله مقدماتی 7 نفر از 100 نمره، نمره کامل کسب کردند.شرکت کنندگان رشته حفظ نیز در مرحله مقدماتی رقابت نزدیکی داشتند که یک سوم نمره آنها با نمره مرحله نیمه نهایی جمع می شود.


حجت الاسلام میریان عنوان کرد: به علت طولانی بودن مدت زمان تلاوت حافظان برای بینندگان تلویزیونی مرحله مقدماتی این رشته در سالن جنبی برگزار شد که شرکت کنندگان موظف بودند به سه سوال کامل پاسخ دهند و در پایان نیز از 52 حافظ شرکت کننده 39 نفر به مرحله بعد راه یافتند.

همچنین در رشته قرائت 58 نفر شرکت کننده حضور داشتند که 25 نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و طی سه روز این مرحله برگزار می شود و از فردا 8 قاری و 13 حافظ در صحن اصلی مسابقات تلاوت می کنند.طبق آیین نامه در هر رشته 5 نفر قاری و 5 نفر حافظ به مرحله فینال راه پیدا می کنند که در صورت نزدیکی امتیازات و نظر هیئت داوران این تعدا به شش نفر نیز افزایش می یابد که تاکنون شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

 

رییس کمیته فنی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به اهم برنامه های این کمیته گفت: امسال کمیته فنی که من به عنوان سومین سال پیاپی توفیق خدمتگذاری در آن را دارم فعالیت خود را در 5 کارگروه به صورت گسترده و کیفی تر از سال گذشته برگزار کرد. کمیته فنی سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن در کارگروه آموزش، نمایشگاه، داوری، دعوت از متسابقین و محافل و مراسم قرآنی برنامه های خود را اجرا کرد ما در همه کمیته ها شاهد رشد شگرفی نسبت به سال گذشته بودیم به عنوان مثال این دوره برای اولین بار از بیش از 75 کشور جهان برای حضور در این رخداد قرآنی دعوت به عمل آمد.


وی افزود: در بخش کارگروه نمایشگاه کمیته فنی برنامه های خود را گسترش داده و در تمام بخش ها از جمله کودکان چندرسانه ای، هنرمندان و غیره نسبت به سال گذشته از نظر کیفیت شاهد ارتقا بودیم و سعی کردیم از غرفه دارانی دعوت کنیم که کارهای کیفی تری ارایه می کنند
حجت الاسلام میریان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در کارگروه محافل ومراسم مسابقات بین المللی قرآن امسال گفت: کارگروه محافل و مراسم نیز امسال از اساتید برجسته مصری همچون استاد میثم تمار، طاها نعمانی، احمد نعینع، استاد بسیونی، دعوت کرده که بیشترین برنامه های انها در سالن اصلی مسابقات بین المللی قرآن برگزار شد.
گفتنی است امسال 23 محفل انس با قرآن کریم در تهران و استان البرز برگزار می شود این در حالی است که سال گذشته تنها 17 محفل انس با قرآن کریم در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن برگزار شد.
پایان پیام/
 

کد خبر 371788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha