مسابقات قرآنی بر خلاف میل استکبار در ایران مورد توجه ویژه قرار گرفت

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن عنوان کرد که برخلاف میل استکبار جهانی، مسابقات قرآنی در کشور ما به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن کریم که هم اکنون در حال برگزاری است اظهار کرد: خدا را سپاس گذاریم که توانستیم سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را هم زمان با بعثت حضرت رسول اکرم(ص) شروع کنیم و مقارن با ولادت فرزندان عزیزش حضرت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) مراسم پایانی این دوره را برگزار کنیم.
وی ادامه داد: سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور 71 کشور مختلف جهان با حضور 110 نفر حافظ و قاری و با مدیریت 10 نفرداور بین المللی خارجی، 5 داور داخلی و 3 نفر به عنوان ناظر برگزار شد. این رقابت ها در سطح بسیار خوب در دو رشته قرائت و حفظ انجام شد و خدا را بر این نعمت شاکریم که توفیق میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای مسابقات بین المللی قرآن کریم باردیگر حاصل شد.


حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: نزدیک به یک هفته نمایندگان کشورها بر محور قرآن تجمع کردند و برخلاف میل دشمنان قرآن و اسلام و آمریکا و رژیم صهیونیستی که نمی خواهند در جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران قرآن مطرح شود، اما این وعده قرآن کریم است که ریشه ظالمین و مستکبرین را می زند و برخلاف میل آنها دین خود را به اعتلا می رساند. امید است که این برنامه ها مقدمه ای برای رسیدن به حقیقت معارف و تدبر در آن و عمل به آن باشد.
وی بیان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی بنیانگذار حرکت قرآنی، انقلاب اسلامی را بنا نهاد و به نتیجه رساند که در ایام ارتحال آن بزرگوار هستیم. بعد از ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، خلف صالحش، مقام معظم رهبری راه و سیره امام را ادامه دادند و گفتند که راه ما همان راه امام است. مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به برنامه های قرآنی دارند.


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان مرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم از سال 1360 شروع شد و 24 نماینده در آن حاضر شدند. همراه با برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم برنامه های جانبی وجود اشت که می توان به برنامه تجلیل از پژوهشگران قرآنی اشاره کرد که بیش از 700 اثر در قالب کتاب، پایان نامه و طرح پژوهشی ارسال شد. همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی، برپایی خیمه معرفت برای پاسخگویی به سئوالات بازدیدکنندگان که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، نمایشگاه قرآنی و ... از دیگر برناه های جنبی این دوره از مسابقات بود. 
 

پایان پیام/

 

کد خبر 373205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha