تشکیل 50 هسته فرهنگی جوان در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: کارشناس امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از تشکیل 50 هسته فرهنگی جوان در استان مرکزی خبر داد.

وحید ضرغامی ، کارشناس امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فصل تابستان و ایام اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تشکیل 50 هسته فرهنگی جوان خبر داد و گفت: این هسته های فرهنگی جوان در گروه سنی 15 تا 29 سال هستند.


وی با اشاره به اینکه برای این افراد دوره های آموزشی برگزار می شود، افزود: این هسته ها با حضور مربیان روحانی طرح هجرت و مستقر از ابتدای تیرماه تا یک هفته بعد از ماه مبارک رمضان به آموزش مسائل دینی جوانان می پردازند.


ضرغامی با اشاره به اینکه تعداد 62 مبلغ و 22 مبلغه نیز در این طرح، دوره های تخصصی لازم را گذرانده اند، ادامه داد: این مبلغان با استفاده از منابع آموزشی مدون با عنوان "ره توشه" به عنوان مربیان هسته های فرهنگی جوان و بوستان های معرفت در کنار روحانیون مجری طرح به آموزش جوانان می پردازند.

 

کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، اوقات فراغت را بهترین فرصت برای شکوفائی استعداد جوانان دانست و بیان کرد: این دوران می تواند نقش مهمی در هدایت دینی و فرهنگی آنان داشته باشد.


ضرغامی در ادامه به نگارش مطالب ارزشمند جوانان را در قالب نشریات فرهنگی اشاره کرد و گفت: این مهم نشان از اطلاعات خوب نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی پیرامون مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

این مقام مسئول افزود: بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه را می توان در قالب هنر و ادبیات به جوانان آموزش داد که در مقابل این جوانان نیز با نگارش دانسته های خود گام مهمی در خصوص اشاعه فرهنگ دینی و اجتماعی خواهند داشت.

وی با اشاره به برنامه های آموزش و تفریحی برای نسل جوان، بیان کرد: عناوین آموزشی و تفریحی دانش آموزان بر اساس نظر سنجی که از جوانان به عمل آمده تدوین شده بر همین اساس برنامه ریزی لازم برای این فعالیت ها انجام شده است.


کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، خاطر نشان کرد: جوانان آینده سازان ایران اسلامی هستند که باید برای آینده و زندگی آنان برنامه ریزی درست و بر اساس احکام و تربیت دینی باشد.


پایان پیام/

کد خبر 386455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha