اجرای طرح قرآن در خانه همزمان با ماه مبارک رمضان در استان مرکزی

مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات استان مرکزی از اجرای طرح قرآن در خانه همزمان با ماه مبارک رمضان در استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسئول دارلقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به برگزاری این طرح قرآنی گفت: فهمیدن و درک معانی و کلمات نورانی قرآن کریم کلید تدبر در قرآن است که این طرح قرآنی نیز در راستای تبیین فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات نورانی کلام وحی برگزار می شود.

 

وی افزود: اجرای طرح قرآن در خانه ویژه خانواده های شهری است که از تاریخ یکم مرداد ماه سال جاری تا 15 شهریور ماه همزمان در سراسر استان مرکزی اجرا می شود.


حجت الاسلام شفیعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طرح قرآن در خانه ویژه روستاییان نیز برگزار می شود، خاطر نشان کرد: از بین موسسات قرآنی توانمند برای اجرای این طرح قرآنی استفاده شده است.


مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: برای هر خانواده به منظور شرکت در این طرح قرآنی یک جلد آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم جزء یک با فرم ثبت نام ارایه شده است.


وی هدف از اجرای این طرح را توسعه و ترویج فرهنگ متعالی قرآن کریم، آشنایی اجمالی خانواده ها با ترجمه و مفاهیم قرآن، تقوست انگیزه های معنوی انس با قرآن و ایجاد حلقه های قرآنی در خانواده ها برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شفیعی ویژگی های آموزشی این طرح را شیوه گام به گام رعایت اصول حرکت از جزء به کل، ارایه یک جزء کامل قرآن مجید با ترجمه و مفاهیم با خط عثمان طه در هر مرحله، روان، زیبا و آسان بودن ترجمه آیات، رعایت اختصار در ارایه یک جمع بندی کلی از پیام های آیات قرآنی و تدام و استمرار طرح به صورت جزء به جزء از ابتدا تا انتهای قرآن کریم عنوان کرد.


لازم به ذکر است طرح قرآن در خانه با همکاری استانداری مرکزی، اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، اتحادیه موسسات قرآنی استان مرکزی و موسسات و خانه های قرآن روستایی برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 156410

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha