بصیرت دینی قطب نمای هدایت انسان در تلاطم اندیشه های انحرافی است

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: بصیرت دینی قطب نمای هدایت انسان در تلاطم افکار و اندیشه های انحرافی است.

حجت الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک گفت: یکی از مهم ترین نیازهای جوانان به ویژه دانشجویان در مواجهه و مبارزه با دشمن در میدان فکر، عقیده و فرهنگ بصیرت دینی است.


وی با بیان اینکه عقیده و فرهنگ بصیرت دینی قطب نمای هدایت انسان در تلاطم افکار و اندیشه های انحرافی است، ادامه داد: جوانان به واسطه آن خود را از انحراف های فکری، سیاسی و اعتقادی می رهانند.


معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: جوانان باید در این برهه از زمان با علم و فن آوری و توجه به ارزش های الهی و تهذیب نفس و رعایت اخلاق اسلامی و آداب دینی محیط دانشگاه را از اندیشه های ضد الهی مصون نگه دارند.


حجت الاسلام چمانی در بخش دیگری از سخنانش به 16 آذر سال 1332 به عنوان روز به یادماندنی برای دانشجویان آزاده و استقلال طلب اشاره کرد و افزود: شهدای دانشجو با خون خود سند ذلت ناپذیری، استکبار ستیزی و عزتمندی خود را به اثبات رساندند.


وی با اشاره به جایگاه دانشگاه و مسئولیت سنگینی که به عهده دانشگاهیان است، گفت: امروز دانشگاهیان در صف اول جبهه فرهنگی دشمنان قرار دارند.


معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یکی از راه های برون رفت از آسیب ها در زمینه های مختلف توجه به فرامین مقام معظم رهبری را در اسلامی کردن دانشگاه ها عنوان کرد.


حجت الاسلام چمانی با تاکید بر خود اتکایی در پیشرفت علم و فن آوری و بومی سازی آن و تقوای الهی که موجب پاکیزگی فکر، اندیشه، عمل و جامعه، تصریح کرد: در صورت رعایت این مهم عنایات الهی نیز شامل حال آن جامعه خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 202597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha