تدوین و توزیع کتاب ویژه احکام اهل سنت در بین حلقه‌های صالحین بسیج کشور

خبرگزاری شبستان: معاون تعلیم و تربیت سپاه کردستان، از تدوین کتاب ویژه احکام اهل سنت مبتنی بر فقه امام شافعی(رض) توسط این معاونت و توزیع آن در بین حلقه‌های صالحین اهل سنت کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت‌الاسلام سیدقاسم هاشم‌پور یکشنبه شب(11خرداد) در جلسه شورای عالی بسیج قشر کارمندان استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی مؤمن، بصیرو توانمند برای آینده نظام مقدس اسلامی و نشر ارزش‌های دینی در جامعه از محوریت فعالیت‌های حلقه‌های صالحین است.

وی افزود: این طرح تربیتی از سال 87 همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز آغاز به کار کرده و خوشبختانه هم اکنون شاهد تشکیل حلقه‌های صالحین ویژه همه اقشار مختلف مردم و در مقاطع مختلف تحصیلی و سنی هستیم.

حجت الاسلام هاشم‌پور، تصریح کرد: با توجه به آداب، سنن و مبانی فرهنگی و عقیدتی مردم کردستان شاهد نوآوری‌های بسیاری در این طرح در کردستان بوده‌ایم که از جمله می‌توان به تشکل حلقه‌های وحدت صالحین متشکل از پیروان مذاهب مختلف اسلامی در قالب یک حلقه اشاره کرد که این مهم در هیچ استانی نمونه ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثریت مردم کردستان را مسلمانان پیرو فقه امام شافعی(رض) تشکیل می‌دهند از امامان جماعت مساجد برای سرحلقه‌ها و از ماموستاها هم برای سرمربیان استفاده کرده‌ایم.

معاون تعلیم و تربیت سپاه کردستان خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار در کشور کتاب صالحین اهل سنت که مورد تایید ماموستایان کردستان است با تیراژی بالا در سطح کشور چاپ و توزیع شده و در اختیار سرگروه‌های حلقه‌های صالحین قرار گرفته است تا احکام فقه اهل سنت در قالب این حلقه ها بیشتر تبیین و ترویج شود.

حجت‌الاسلام هاشم‌پور، اظهار داشت: این کتاب حاوی مباحث بصیرتی و احکام اهل سنت و زندگی‌نامه شهدای اهل سنت است.

وی افزود: بدون شک حلقه‌های صالحین ادارات نیز با توجه به رسالت‌های کاری و مسئولیتی خویش می‌توانند در امر تکریم ارباب رجوع، ارتقای سطح خدمت به مردم و رفع مشکلات مدیریتی به ایفای نقش بپردازند و فرهنگ دینی را در ادارات تقویت کنند.


مهدی زندیه رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه بیت‌المقدس، نیز در این جلسه از تشکیل و راه‌اندازی 385 حلقه صالحین در ادارات سطح استان کردستان خبر داد و به تشریح برنامه‌های این سازمان در سال 93 پرداخت.


علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، نیز در این جلسه بر نقش آفرینی حلقه‌های صالحین در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در ادارات استان تأکید کرد و افزود: گسترش فعالیت‌های فرهنگی در تمامی امور از جمله اولویت‌ها بوده و حلقه‌های صالحین با توجه به رسالت خویش می‌توانند در این عرصه نقش ویژه‌ای را ایفا کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 372868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha