مشکلات امروز کشور به علت دور شدن از احکام و فرهنگ دینی است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد مشکلات امروز جامعه را ناشی از دور شدن مردم از احکام و فرهنگ دینی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد سید محمد میر محمدی استاندار یزد امروز (10 اردیبهشت )در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بین مسولین فرهنگی نباید شعار ها اکتفا شود گفت: باید در عمل کارهای قویتری در حوزه فرهنگ کشور صورت گیرد.


وی با بیان اینکه در نظامی که تمام دستگاه ها با رویکرد دینی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند باید شاهد تقویت فرهنگ دینی باشیم اظهار داشت: مشکلات امروز جامعه ما به دلیل دور شدن مردم از احکام و فرهنگ دینی می باشد.


استاندار یزد افزود:باید عواملی که سبب دوری مردم از فرهنگ دینی شده است شناسایی شود و برای رفع آن برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.


وی اصلی ترین علت این دوری را اختلاف بین حرف و عمل دانست و تصریح کرد:کسانی که در چهره دین ظاهر دشه اند باید اعمال و گفتاری منطبق با دین داشته باشند.


میر محمدی بر لزوم جریان سازی فرهنگی از سطوح بالای نظام تاکید کرد و افزود: مسئولین نظام اسلامی باید در بهبود و سازندگی همدیگر تلاش داشته باشند و از تخریب یکدیگر پرهیز نمایند.


وی یکی از مشکلات پیش روی کشور را دولتی شدن امور دانست و تصریح کرد: میدان برای حضور مردم بسته است و در این میان از دین به عنوان وسیله استفاده شده است.


استاندار یزد با بیان اینکه مسائل فرهنگ دینی با بخش نامه و آییین نامه حل نمی شود اظهار داشت: بازسازی فرهنگ دینی و ایجاد مسولیت در قبال فرهنگ عمومی جامعه برای مردم از راه های استحکام فرهنگ دینی در جامعه می باشد.


وی با اشاره به نقش دولت در فرهنگ تصریح کرد:دولت تنها از فرهنگ مراقبت می کند تا جایی لطمه به فرهنگ کشور وارد نشود.


میرمحمدی گفت:باید نسبت به فرهنگ خود احساس غرور داشته و بر سایر فرهنگ ها تاثیر گذار باشیم نه اینکه همیشه نگران تاثیرپذیری از فرهنگی بیگانه باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به نحوه تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور گفت: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد سربازان این نظام می باشند و هرجا که نیاز باشد این نظام را یاری می کنند.


وی بر لزوم گفتمان سازی در جامعه تاکید کرد و افزود :کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهترین مکان برای ایجاد گفتمان سازی در جامعه می باشند.


حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه حرکت سیل آسایی در حزوه فرهنگ در حال روی دادن است اظهار داشت: باید از فرصت های موجود استفاده و با برنامه ریزی زمینه های لازم جهت تحقق شعار امسال در جامعه فراهم شود.


وی بر لزوم وجود امکانات حداقلی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد و گفت:از این امکانات حداقلی به عنوان وسیله ای برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد استفاده می شود.

 

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور تصریح کرد:اگر جوانان را در قالب این کانون ها و مجموعه های فرهنگی جذب مساجد نکنیم آنگاه شاهد از دست رفتن آن ها خواهیم بود.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 363669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha