مردمی بودن، اجرای احکام در سایه ولایت فقیه از ارکان اصلی انقلاب است

خبرگزاری شبستان: مرجع عظام تقلید با تاکید بر وظیفه روحانیت در حفاظت باقدرت از نعمت الهی انقلاب گفت: اجرای اسلام ناب، مردمی بودن، اجرای احکام در سایه ولایت فقیه از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف شبستان، آیت الله نوری همدانی مرجع عظام تقلید در کنگره شهدا و ایثارگران استان تهران که امروز پنج شنبه 8 اسفند در مصلای آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد با اشاره به اهمیت نگهداری از نعمت های الهی و پاسداری از آن گفت: خداوند متعال می فرماید انچه را که به شما عطا کردیم باقدرت حفظ کنید.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یکی از موهبت های الهی است که روحانیون و علما به عنوان پیشگامان این نهضت باید از آن پاسداری و حفاظت کنند.

آیت اله نوری همدانی تصریح کرد: انقلاب ایران یکی ازمهمترین رخدادهای عصر معاصر بوده که تمام قله های جهان را درنوردید و نیاز است که این جریان را بیش از پیش تجزیه و تحلیل کنیم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم و لزوم تعمیق رخدادهای جهان گفت: قرآن می فرماید ای کسانیکه ایمان اورده اید اهل بصیرت باشید و در امور مختلف و علل آن ریشه یابی کنید ازاین مجال نیز بر ما لازم است تا در مورد انقلاب اسلامی و پیشرفتهای آن بیش از پیش مطالعه کنیم.

وی با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی در کشور گفت: این انقلاب به قدری اهمیت دارد که هنگامی که علی (ع) در دوران حکومت خود با سه گروه از دشمنان به ستیز برخاستند همراه با انقلاب خود ساختارها و معیارهای زمان معاصر خود را تغییر دادند. از این رو انقلاب اسلامی ما نیز زیرساخت ها و معیارهای گذشته را تغییر داد و تحول عظیم در جهان رقم زد.

وی افزود: نباید به پدیده انقلاب و کشور ما به صورت تک بعدی نگریست و در مورد آن قضاوت کرد مهمترین بعد انقلاب کشور ما تاسیس حکومت اسلامی به ولایی است همچنین پیش ازپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تسلط سلطه گران بر کشور ما بر کسی پوشیده نبود و به مدد الهی حکومتی صددرصد اسلامی و ولایی روی کار آمد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به لزوم پیروی از خدا رسول(ص) و اوالامرش به عنوان یک تاکید قرآنی عنوان کرد: بارها در قرآن کریم ازمومنان خواسته شده تا زیرپرچم خداوند و فرمان رسولش و صاحب امر حرکت کنیم که مصداق صاحبان امر حکومت اسلامی است که شامل انقلاب اسلامی کشورمان می شود انقلابی که پناهگاهی برای مستضعفان کل جهان است.

وی با اشاره به تحولات بنیادی فرهنگی به واسطه انقلاب اسلامی کشورمان گفت: تحول در بنیاد فرهنگی و مقابله با استکبار یکی ازمهمترین دستاوردهای این انقلاب بوده که باید برای نمایان ترشدن آن در راستای آیات قرآن کریم به سنت های الهی تمسک جست. امروزه باید علوم اسلامی براساس سنت الهی پایه ریزی شود و برنامه ریزی فرهنگی و ضرورت های آن براساس معیارهای الهی طرح ریزی شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که تحول در مدیریت سیاسی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب کشور ما است تصریح کرد: تحول در مدیریت سیاسی یعنی به دست گرفتن رهبری حکومت توسط افرادی که براساس عدل قضاوت می کند که خوشبختانه به فضل الهی و پیروزی انقلاب اسلامی این تحول درکشور محقق شد.

وی با اشاره به لزوم توجه به خواسته های مردمی توسط مسئولان عنوان کرد: مردم کشور ما همان کسانی هستند که به استقبال گلوله ها رفتند و رژیم طاغوت را سرنگون کرده و در جبهه ها رشادت های بسیاری رقم زدند مردم کشور ما دارای جایگاه ارزشمندی هستند که حکومت باید برای آنها مطالبات بیش از پیش کار کند و سومین تحول بنیادین در حوزه اجتماعی و خدمت رسانی به مردم و راهنمایی آنها یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امام علی (ع) طی نامه ای به مالک اشتر می فرماید: باید دلت را از محبت مردم مالامال کنی و بدان عمود و ستون دین همین اجتماع انبوه مردم و سپاهی در مقابل حمله دشمنان است.

تحول در بنیان نظامی و دفاعی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی

آیت الله نوری همدانی با اشاره به دیگر تحولات بنیادین انقلاب کشورمان گفت: لزوم مقابله با دشمنان و بهره مندی از سازوکار قوی در حوزه نظامی و دفاعی ما را مجاب کرد به سلاح های نوین نظامی مجهز باشیم که این تحول تنها در سایه انقلاب کشورمان محقق شد همچنین فرهنگ جهاد و شهادت در دلها زنده گشت و مصداق سخن پیامبر (ص) فرمودند که خداوند امت من را به وسیله جهاد گرامی داشته است شد.
وی افزود: اسلام با اقتصادی سرمایه داری و نظام کمونیستی مخالف بوده و خود دارای سازوکار اقتصادی است که به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی ایران این معیارها و مقیاس ها در کشور عملی شد.

آیت اله نوری همدانی با اشاره به ارکان اصلی انقلاب ایران عنوان کرد: اجرای اسلام ناب، مردمی بودن، اجرای احکام در سایه ولایت فقیه از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب است.

وی افزود: خداوند می فرماید آنچه را که به شما عطا کردیم با قدرت حفظ کنید و انقلاب اسلامی نیز یکی از موهبت های الهی بوده که علما و روحانیون و همه مردم باید با تمام قدرت برای حراست از آن به پا خیزند و در مقابل شیطان بزرگ و همفکرانشان بایستند.

آیت الله نوری همدانی با بیان این مطب که انقلاب نیز دارای پیامهای سلبی بوده تصریح کرد: باید با دشمنانی که شیعه هراسی ترویج کاریکاتورهای مهم نسبت به اسلام و به سخره گرفتن آن را ترویج می کنند به پا خواست و این خواست در حد شعار نبوده بلکه در عمل نیز محقق شده و جهاد و شهادت یکی از بهترین پاسخ ها در مقابل این توهین هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در مقابل روحانیون و علمایی که رساله خود را با خون خود نوشته اند می گوید: افرین بر عما و روحانیونی که در کنار بحث و علم موقعیت شناسی و زمان شناسی خود به خوبی نشان داده و درجبهه های حق علیه باطل حضور یافته اند و به شهادت رسیدند انقلاب اسلامی ما نیز به ثمره خون این شهدا به نتیجه رسید و ما نیز وظیفه داریم از این انقلاب پاسداری کنیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 347749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha