آثار سوء احکام قضایی در زندگی محرومان باید رفع شود

خبرگزاری شبستان: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بر تقویت همکاری و تعامل سازمان‌های تابعه این نهاد با محاکم قضایی در استان‌ها تأکید کرد و گفت: آثار سوء احکام قضایی در زندگی محرومان باید رفع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، حسین انواری، سرپرست کمیته امداد کشور چهارشنبه شب (24اردیبهشت) در نخستین همایش تجلیل از وکلا و حقوقدانان نیکوکار استان کردستان در سنندج اظهار داشت: ارتقای سطح آگاهی‌های حقوقی در جامعه از بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.


وی افزود: متأسفانه جمع کثیری از خانوارهای محروم و مستضعف کشور به دلیل عدم آگاهی با مسائل حقوقی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که این امر بر بسیاری از جوانب زندگی آنان تأثیرگذاشته است.


انواری همچنین خواستار توجه ویژه قضات کشور در خصوص مدنظر قراردادن این ناآگاهی‌های حقوقی توسط افراد محروم و مستضعف جامعه شد و افزود: متأسفانه در بیشتر مواقع آثار احکام قضایی زندگی بسیاری از این افراد را به نابودی می‌کشاند.


وی افزود: آثار احکام قضایی در زندگی محرومان باید برطرف شود چرا که خیلی از معضلاتی که خانواده‌ها پیدا می‌کنند با این روش حل و فصل می‌شود.


سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطر نشان کرد: وکلا نقش مهمی در ایجاد آرامش و مقاوم‌سازی افراد در مقابل مشکلات و تنگناهایی حقوقی دارند و این نهاد انقلابی افتخار می‌کند که در سطح کشور هزاران وکیل خیر و نیکوکار برای رفع مشکلات محرومان تلاش می‌کنند.‌


علی‌اکبر گروسی مدیرکل دادگستری استان کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان از جمله واجبات شرعی در آموزه‌های اسلامی بوده و وکلا و قضات نیز به دلیل مشاغلی که بر عهده دارند در این راستا پیش قراول هستند.


وی افزود: دادگستری استان کردستان بر خود می‌بالد که جمع کثیری از حقوقدانان و وکلای آن در خدمت محرومان و ولی‌نعمتان کمیته امداد هستند لذا مجموعه دستگاه قضایی از جمله کانون وکلا، مشاورین حقوقی و دستگاه قضایی آمادگی دارد تا با افتخار در خدمت محرومان باشد و با کمیته امداد نهایت تعامل و همکاری را داشته باشد.


پایان پیام/

کد خبر 367722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha