از تجلیل از پیشکسوتان انقلاب تا افتتاح کانون فرهنگی هنری

خبرگزاری شبستان: جشنواره روستائی و عشایری و تجلیل از پیشکسوتان انقلاب در کرمان و افتتاح کانون در آذربایجان غربی از جمله برنامه های کانون های مساجد استان ها در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کانون های فرهنگی هنری و مساجد سراسر کشور به شرح زیر برگزار می شود.

 

مسابقه نقاشی مسجد و انقلاب در قزوین

قاسم آذربایجانی، مسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) قزوین از برگزاری مسابقه نقاشی مسجد و انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان در بهمن ماه جاری خبر داد. 


وی بیان کرد: در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم و در همین راستا کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) مسابقه نقاشی مسجد و انقلاب را ویژه کودکان و نوجوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار می کند.

وی ادامه داد: این مسابقه با سه موضوع انقلاب و نقش دانش آموزان در استمرار انقلاب اسلامی، انقلاب، ایمان و شجاعت و مسجد و نقش نوجوانان در دوران انقلاب برگزار می شود.

وی تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در مسابقه مسجد و انقلاب می توانند آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه واقع در خیابان شهید بابایی، کوچه استاندارد، مسجد امام رضا (ع)، کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا(ع) ارسال کنند.

 

برگزاری 100 جشن مسجدی همزمان با دهه فجر در خراسان شمالی

حجت الاسلام محمد افشین فر، مسئول کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی با اشاره به برگزاری 100 جشن همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام کرد: با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه مردم در برپایی جشن های دهه فجر سهامدار اصلی باشند و اولین و مهمترین برگزار کننده این جشن ها خود مردم هستند، مساجد را بهترین مکان برای تحقق خواسته رهبری دانست.

 

حجت الاسلام افشین فر با اشاره به برگزاری برنامه 10 شب در 10 مسجد از سال گذشته در استان، تصریح کرد: در همین راستا امسال نیز کمیته مساجد این برنامه را از حالت استانی به سطح شهرستانی نیز کشانده است.

 

وی متذکر شد: در اجرای این طرح، مساجدی که تا کنون در این برنامه مشارکت نداشته اند را انتخاب و با تنوع مساجد شهری، روستایی و مساجد شهرهای شهرستان این طرح اجرا می شود.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی یادآور شد: در مجموع 100 برنامه مسجدی در این ایام در سطح مساجد استان و شهرستان ها اجرا می شود که این تعداد به غیر از همه جشن هایی است که توسط مردم در مساجد برگزار می شود.

 

اجرای بیش از 75 عنوان برنامه در کانون های مساجد آذربایجان غربی

حجت الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به  برگزاری طرح " والفجر" در کانون های مساجد این استان گفت: برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب، دیدار با امامان جماعت و تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد، توزیع بروشور های پاسخ گویی به شبهات و افتتاح 18 کانون جدید از مهم ترین برنامه های اجراییی در ایام دهه فجر است.

وی برگزاری گفتمان های دینی با عنوان بصیرت و ولایت در کانون ها، نام گذاری کانون های جدید به نام شهدای انقلاب،دیدار با خانواده های شهداء، بازگشایی مساجد در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، اجرای مسابقه انشاء و مقاله نویسی با عنوان" خانونده من در انقلاب" در بین اعضاء کانون ها را از سایر برنامه های اجرایی دهه فجر عنوان کرد.

 

برگزاری 700 برنامه در مساجد خراسان جنوبی

محمدرضا نخعی پور، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اعلام برگزاری جشن های دهه فجر در 700 مسجد این استان گفت: برگزاری مسابقه نقاشی قرآن و نماز نونهالان آسمانی که در آستانه فرارسیدن بهار انقلاب در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقه با موضوع قرآن و نماز یکی از برنامه های محوری دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به مناسبت فرارسیدن دهه فجر است.

نخعی پور از حضور 90 نونهال و کودک در مسابقه نقاشی نماز و قرآن نونهالان آسمانی خبرداد و افزود: این کودکان از 9 مهد قرآنی سطح شهرستان بیرجند شرکت کردند.

وی با اشاره به برنامه های دهه فجر کانون های مساجد استان، اظهار کرد: بیش از یکصد کانون فرهنگی و هنری مسئول اجرای برنامه های دهه فجر هستند که در این راستا 700 برنامه متنوع در سطح مساجد روستا ها و محلات شهرستان ها برگزار می شود.

 

برگزاری بیش از ۵۰ برنامه به مناسبت دهه فجر در مساجد البرز

حجت الاسلام موسوی، مدیر کمیته مساجد ستاد دهه فجر در استان البرز با اعلام برنامه های دهه فجر در این استان گفت:  مسجد کانون نور و ذکر است، تصویر مسجد اسلامی در صحنه های اجتماعی، دینی و فکری اجتماع از ابتدای اسلام برجسته و با محوریت حضور پرشور مردم همراه بوده است.

مدیر کمیته مساجد ستاد دهه مبارک فجر در استان البرز اظهار کرد: طنین بانگ الله اکبر در شب 22 بهمن از مناره های مساجد استان، قرائت سوره والفجر در شب 12 و 22 بهمن و هدیه به روح مطهر امام راحل، آذین بندی مساجد، استقرار ایستگاه های صلواتی، برپایی نشست های خانواده با حضور کارشناس خانواده حجت الاسلام دکتر دهنوی در مساجد، تهیه روزشمار انقلاب و توزیع آن در مساجد، برگزاری مراسم ویژه ولادت امام حسن عسگری(ع) در روز 19 بهمن و سالروز وفات حضرت خدیجه(ص)، دیدار اعضای کانون مساجد با علماء و مبارزین انقلاب اسلامی در استان البرز، برگزاری محافل قرآنی از جمله برنامه های در 21 بهمن در دهه مبارک فجر در مساجد است.


این مسئول ادامه داد: برگزاری دعای ندبه و دعای کمیل در مساجد به یاد شهدای انقلاب، تولید پیامک با موضوع مساجد و انقلاب اسلامی ایران، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در مساجد، برگزاری نمایشگاه کتاب در مساجد، ویزیت رایگان در مساجد، حضور پرشور نمازگزاران در نمازجمعه و نهایتا حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از جمله برنامه های این کمیته است.


مدیر کمیته مساجد ستاد دهه فجر در استان البرز در ادامه با اشاره به مساجد استان البرز توضیح داد: در حال حاظر بیش از 700 مسجد در سطح استان البرز فعال هستند و در این میان 310 کانون فرهنگی هنری مساجد نیز در پیشبرد و اهداف انقلاب اسلامی ایران نقش ایفاء می کنند.

 

بهره گیری از فضای مساجد در برنامه های دهه فجر کرمان

مهدی صدفی، رئیس ستاد بزرگداشت برنامه های دهه فجر در استان کرمان با اعلام مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای ایام الله دهه فجر گفت: مهمترین برنامه های این دهه علاوه بر آماده سازی و مهیاسازی برای اجرای برنامه ها، افتتاح نمایشگاه قرآن کریم است.

 

این مسئول، نورافشانی آسمان کرمان در شب (22بهمن) برگزاری جشن های انقلاب در 25تکیه در مرکز استان، 10شب جنگ شادی در خانه شهر، تالار عماد و سالن ولایت، اجرای 15کنسرت موسیقی سنتی، همایش تجلیل از پیشکسوتان انقلاب، جشنواره روستائی و عشایری، محافل قرآنی و... را از دیگر برنامه های مهم ایام الله دهه فجر برشمرد.

 

رویکردهای مهم ستاد دهه فجر استان نام برد و افزود: بیان دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب، تبیین نقش ولایت فقیه در پیروزی و هدایت جامعه و مشارکت عمومی مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و توجه ویژه به شعار سال نیز مد نظر است.


پایان پیام/
 

 

 

 

 




 

 

 

 

کد خبر 338259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha