افتتاح 2 طرح امدادی عمرانی جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از افتتاح 2 طرح امدادی عمرانی جمعیت هلال احمر استان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد رحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، امروز (12 بهمن) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با ابراز رضایت از روند ساخت این اردوگاه، اظهار کرد: اردوگاه کشوری هلال احمر خراسان جنوبی به دلیل قرارگیری در مجاورت آبگرم معدنی هلال فردوس می تواند بستری مناسب برای حضور اعضای جوان جمعیت هلال احمر از سراسر کشور باشد.


وی با اشاره به اینکه اردوگاه جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی می تواند نقش موثری در توسعه و شناساندن جاذبه های گردشگری و جغرافیای طبیعی استان باشد، گفت: تاکنون در کشور 18 اردوگاه جمعیت هلال احمر راه اندازی و یا در دست ساخت است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به ظرفیت این اردوگاه اشاره کرد و افزود: این اردوگاه با ظرفیت 120 نفر ساخته شده و 25 اتاق مجهز به تمامی امکانات رفاهی، 2 آشپزخانه مرکزی و سالن کنفرانس 120 نفره از جمله بخش های تشکیل دهنده آن است.


شهریاری با اشاره به اینکه تاکنون برای ساخت این اردوگاه معادل 11 میلیارد ریال هزینه شده است.


وی با بیان اینکه ساخت این اردوگاه در کمتر از یک سال صورت گرفته است، افزود: فاز بعدی طرح توسعه این اردوگاه ساخت یک سالن ورزشی است که در صورت تامین اعتبار انجام می شود.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به افتتاح پایگاه امداد جاده ای بیرجند اشاره کرد و افزود: این پایگاه با زیربنای 218 متر و اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان با تجهیزات کامل به بهره برداری می رسد.


شهریاری تصریح کرد: یک خودرو آمبولانس و یک خودروی نجات و تجهیزات امدادی در این پایگاه هست.


وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک موسسه عام‌المنفعه است، گفت: این نهاد تاکنون تلاش‌های زیادی برای انتشار صلح، دوستی و انجام خدمات انسان دوستانه به جوامع ایرانی و غیر ایرانی ارائه کرده است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، ماموریت اصلی این نهاد را کاهش آثار بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه و آموزش‌های امداد دانست و افزود: سعی ما بر این است که در هر خانواده یک امدادگر پرورش یابد.

 

شهریاری تصریح کرد: اساس کار این جمعیت جذب و سازماندهی و آموزش آحاد جامعه بوده و برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر، جامعه ایرانی و بین‌المللی نیازمند انسجام و برنامه‌ریزی بهتری است.


پایان پیام/
 

کد خبر 338317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha