امام ناظر همه ماست/عده ای با سلاح عقلانیت به دشمن ستیزی حمله می کنند

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام رییسی با تاکید بر این نکته که امام امروز شاهد و ناظر همه ماست گفت: عده ای امروز می خواهد با سلاح عقلانیت به دشمن ستیزی حمله کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه در مراسم سی و پنجمین سالروز انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: مقام معظم رهبری بارها گفته اند که راه امام هدف امام و مقصد امام زنده است و جاودانگی امام در ماندگاری انقلاب و هدف و پیام و راه امام است.

وی ادامه داد: امروز این راه پررهرو تر از گذشته است و راهیان این مسیر از همه مواقع شکست ناپذیرتر و مقتدرتر هستند و امروز محبوبترین نام در نزد ملت بزرگ ایران و ملت های محروم و مستضعف جهان نام امام خمینی (ره) است.

وی در ادامه به شاخصه‌های مکتب سیاسی امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اولین شاخصه پیوند عمیق معنویت و سیاست است. امروز مغرب زمین 400 سال است با خدا مبارزه می کند و دین را از عرصه زندگی مردم کنار گذاشته است اما به برکت انقلاب اسلامی عشق به معنویت در مغرب زمین رو به افزایش است.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه اعتقاد و باور به کرامت انسانی را دومین شاخصه مکتب سیاسی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) همواره تاکید داشته اند انسان دارای یک مقام ارزشمند و دارای حق انتخاب برای سرنوشت خودش است و ایشان سه ماه پس از انقلاب اسلامی اولین رفراندوم را با احترام به رای مردم و کرامت مردم برگزار کرد.

وی افزود: آنانی که دیروز مقابل امام و امروز جانشینان امام صف آرایی کردند یعنی نظام سلطه حق رای برای مردم قائل نیستند و ناغذین حقوق بشر ما را به عنوان مغز حقوق بشر معرفی می کند.

حجت الاسلام ابراهیمی سومین شاخص مکتب سیاسی امام خمینی (ره) را منحصر به ایران ندانست و افزود: امام همواره تاکید داشتند که انقلاب نباید در مرزهای جغرافیایی ایران متوقف شود و انقلاب و استقلال و آزادی برای همه ملتهاست.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره)‌همچنین هدف اصلی جهان اسلام را آزادی قدس و سرزمین های اشغالی اعلام می کردند و جهانی بودن پیام انقلاب و دیدگاههای ایشان در آزادی و استقلال دیگر ملتهاست.

معاون اول قوه قضاییه با تصریح اینکه پاسداری از ارزشهای الهی شاخصه چهارم مکتب سیاسی امام خمینی (ره) است تاکید کرد: امام خمینی (ره) فقه را در سراسر زندگی انسانها گسترده می کند و فقه اکبر فقه افراد و اخلاق را تشریح می کنند.

وی یادآور شد: امام به عنوان یک دین شناس می خواست جامعه را به انسان شناسی بازگرداند و ما معتقدیم امروز در گوشه و کنار کشور اگر بعد از 35 سال بخشی دچار اشتباه می شود به دلیل نسخه‌هایی است که افرادی بدون مکتب اسلامی برای آنها می پیچند و همچنین ناشی از دلدادگی و غرب زدگی آنهاست.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه این سخنرانی عدالت و اجرای قانون را پنجمین شاخص مکتب سیاسی امام خمینی (ره)‌دانست و تصریح کرد:‌ برای همه بخش ها براساس این مکتب امام قانون مداری یک ارزش و قانون گریزی یک ضدارزش است.

وی با اشاره به سال 88 و انتخابات ریاست جمهوری ان سال تاکید کرد: فتنه 88 ثمره یک قانون گریزی از ناحیه کسانی که باید به قانون پایبند می بودند بود و انتخابات امسال و انچه که از حماسه سیاسی امسال ثمره یک قانون مداری است.

رییسی با اظهار اینکه روح امام شاهد و ناظر همه ماست خاطرنشان کرد: عده ای امروز می خواهند ارمانهای انقلاب را تخطئه کنند و با سلاح عقلانیت دشمن ستیزی مورد حمله قرار دهند باید بدانند که عقلانیت نکته خوبی است اما دشمن ستیزی و دشمن شناسی در راستای عقلانیت تعریف می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: چگونه باید کسانی باشند دشمن شناسی و دشمن ستیزی را و همچنین ایستادن در مقابل نظام سلطه را خلاف عقلانیت معرفی کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 338344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha