زنگ انقلاب اسلامی در مدارس استان اردبیل نواخته شد

خبرگزاری شبستان: همزمان به 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور زنگ انقلاب در مدارس با حضور استاندار و جمعی از خانواده معظم شهدا، مسئولان اجرایی و دانش آموزان در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید دیرین نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، پیش از ظهر امروز (12 بهمن) در آیین استانی زنگ انقلاب اسلامی که با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید کاظم دیرین برگزار شد، اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در سایه اعتماد جوانان به اخلاص ایشان بود که جوانان با مشاهده اخلاص رهبر فقید انقلاب به پشتیبانی از ایشان برخواسته و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند.


وی، دانش آموزان را به کسب علم و دانایی فراخواند و افزود: ارتقای توان علمی و فنی دانش آموزان در علوم مختلف موجب رشد و پیشرفت علمی ما در آینده و منجر به استقلال کامل اقتصادی کشور می شود و رفاه عمومی ملت ایران را بالا خواهد برد.


رئیس شورای آموزش و پرورش استان، برخورداری ملت از نعمت ولایت فقیه، استقلال، آزادی و وحدت مردم و مشارکت آنها را در سرنوشت کشور از جمله برکات انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: زمانی که امام خمینی(ره) از فرودگاه مهرآباد به بهشت زهرا عزیمت کرد در سخنرانی خود بر تشکیل دولت به پشتوانه مردم تأکید کردند چرا که مردم و امام راحل اعتقادی به حکومت استبدادی و رژیم شاهنشاهی نداشتند.


خدابخش، با تبیین تاریخچه انقلاب اسلامی و روند دستگیری امام خمینی(ره) و تبعید امام به فرانسه و تصمیم ایشان برای ورود به ایران، خاطر نشان کرد: حمایت مردم و رژه نیروی هوایی در مقابل امام راحل در 19 بهمن که امام خمینی(ره) را به عنوان فرمانده کل قوا قبول کرده و از ایشان اطاعت کردند باعث شد که رژیم 2500 ساله شاهنشاهی فرو ریخته و انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و با حمایت و اطاعت مردم از ایشان در کشور بنیانگذاری شد.


وی، با تأکید بر این که باید تلاش کنیم تا ارزش‌های انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، ‌هنری و سیاسی حاکم باشد، گفت: اکنون ملت ایران به پشتوانه ی انقلاب اسلامی مستقل زندگی می‌کنند و در همه عرصه‌های‌ اقتصادی، ‌سیاسی‌ و دیگر عرصه‌ها مستقل هستند.


استاندار اردبیل، تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان فردا هستند چرا که تعدادی از دانش‌آموزان به لایه‌های مدیریتی وارده شده و کشور را اداره خواهند کرد و تعدادی دیگر از آنها نیز در علوم مختلف فنی،‌ کشاورزی، پزشکی و دیگر علوم وارد می‌شوند بنابراین مردم جامعه توسط این دانش‌آموزان نجات خواهند یافت و پیشرفت جامعه با حضور فعال آنان شکل می‌گیرد و رفاه اجتماعی در جامعه به وجود می‌آید.

 

آموزش و پرورش در انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی نقش کلیدی دارد


در این مراسم، صابر سپهری، مدیر کل آموزش و پرورش استان، حراست از ارزش های انقلاب را وظیفه دانش آموزان نسل جدید دانست و دهه فجر را فرصت مناسبی برای بیان مجاهدت های انجام گرفته در خصوص تحقق انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: برای به دست آوردن این انقلاب بهای سنگینی پرداخت شده که باید این ارزش ها به نسل بعدی نیز منتقل شود.


وی، با اشاره به این که دهه فجر فرصت مناسب جهت رساندن پیام انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان است، افزود: در راستای پیام رسانی انقلاب آن چه که از انقلاب اسلامی انتقال یابد باید مبتنی بر استدلال و منطق علمی باشد که در این میان آموزش و پرورش نقش مهمی را جهت ارائه متون صحیح علمی و اسلامی بر عهده دارد.


به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، سپهری، تصریح کرد: دانش‌آموزان با بالا بردن توان علمی تحقیق و پژوهش، تقویت روحیه تقوا می‌توانند برای انقلاب اسلامی ارزش‌آفرین باشند و امیدواریم آنها با شناخت دقیق از انقلاب برای جامعه مفید و موثر باشند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان، در پایان این مراسم، عنوان کرد: وظیفه آموزش و پرورش معرفی آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و بالا بردن توان تحقیق و پژوهش علمی، پرورش تقوا، صفای نفس و روح دانش آموزان و تربیت آنها برای کارهای علمی، فرهنگی و هنری و خدمت به کشور و حفاظت از اصول انقلاب اسلامی می باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 338533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha