متولیان مساجد با جدیت وظایف خود را در حفظ محوریت مساجد انجام دهند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان بندر ترکمن گفت: اگر متولیان مساجد اعم از ائمه جماعات، هیئت امنا و خادمان وظایف خود را به درستی انجام دهند، مساجد محوریت خود را حفظ خواهد کرد.

حجت الاسلام مرتضی منصوری، امام جمعه شهرستان بندرترکمن، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص نقش محوری مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: همانند نقش محوری و اساسی مساجد در صدر اسلام، انقلاب اسلامی نیز از مساجد شروع شد.


وی افزود: مساجد به عنوان مرکز و پایگاه دینی و فرهنگی، نقش حساس و خطیری در ایجاد هسته های اولیه نهضت پویا و اصیل، احیای اسلام انقلابی و جهت دهی به حرکت ها و جریانات مردمی داشته است.


امام جمعه بندرترکمن تصریح کرد: در جریان شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی ایران، مساجد در محور تبلیغی واطلاع رسانی نیز به عنوان مهمترین و موثرترین پایگاه فعالیت های انقلابی در تنویر افکار عمومی نسبت به وضع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور عمل می کردند.


حجت الاسلام منصوری با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند «مسجد سنگر است» اذعان داشت: همانطور که در صدر اسلام به خصوص زمان پیامبر(ص) در مدینه مسجد به عنوان مرکزی برای رفع مشکلات، مسائل نظامی، ایجاد اتحاد و غیره بود، امروزه هم مساجد محور بسیاری از مسائل موجود است.


امام جمعه بندرترکمن اظهار داشت: مساجد نه تنها در هدایت و سازماندهی نیروهای انقلابی، نقش آفرین بوده بلکه در پشتیبانی مادی و معنوی افراد و خانواده هایی که به نحوی در جریان حرکت اسلامی دچار مشکل شده بودند، به رفع حوائج ضروری آنها نیز می پرداخت.


وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، مساجد نیز همانند دوران صدر اسلام جایگاه واقعی خود را بازشناختند، به گونه ای که نیروهای فعال در مساجد به طور مستقیم در متن انقلاب شرکت کردند و از آن پس، مساجد نقش پایگاه ارتباطی مردم را به عهده داشت.


حجت الاسلام منصوری در خصوص جذب جوانان به مساجد، گفت: ایجاد زمینه های جذب، ابتدا به امامان جماعت بر می گردد و به همین دلیل روحانیون باید از علم روز آگاه بوده و راهی بر درمان دردهای اجتماع داشته باشند.


امام جمعه بندرترکمن خاطرنشان کرد: اگر فضای مساجد معنوی و فرهنگی باشد و با پر رنگ کردن مسائل فرهنگی، جذابیت ایجاد کنیم قطعأ جوانان به سمت مساجد سوق داده می شوند.


حجت الاسلام منصوری تصریح کرد: اگر متولیان مساجد به خصوص روحانیت نقش خود را به خوبی ایفا کنند می توانند در جذب اقشار مختلف به خصوص جوانان موفق باشند، در غیر این صورت دشمنان با حربه های پر رنگ و لعاب خود، جوانان را جذب خواهند کرد.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 338544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha