14بهمن، افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب در مازندران

خبرگزاری شبستان: دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران از 14 تا 20 بهمن ماه با حضورمعاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کیلومتر هفت جاده ساری به نکا برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز(12بهمن) در نشست مطبوعاتی نمایشگاه کتاب در این استان از مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران 14 بهمن ماه با حضورمعاون فرهنگی وزیر ارشاد در ساری خبر داد.


وی با اشاره به حضور 400 ناشر و ارائه 40 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب، موثرترین شیوه‌ای است که می‌تواند جشن‌های دهه‌ فجر را پربارتر و پررنگ‌تر کند.


حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی را در برگزاری نمایشگاه کتاب داشتیم، ادامه داد: اگر فضای درخوری داشته باشیم به جای اینکه توانمان را برای امکانات فضای نمایشگاه معطوف کنیم، به کیفیت‌بخشی نمایشگاه توجه می‌کنیم.


وی با بیان اینکه پیوند مردم با کتاب، توسعه جامعه را به‌دنبال دارد و زمینه‌ساز شکوفایی و پویایی در همه عرصه‌هاست، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب، بسترساز این تفکر است.


حجت الاسلام ابراهیمی از برگزاری میزگرد تخصصی بررسی تاثیر انقلاب اسلامی بر حوزه نشر بومی، رونمایی از کتاب های جدید الانتشار حوزه کودک و نوجوان به همراه قصه گویی و موسیقی و سرود کودکانه در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ هم اندیشی تخصصی نقد و بررسی عملکرد 15ساله، فصلنامه علمی-پژوهشی اباختر و گردهم آیی تخصصی ناشران مازندران و کارگاه آموزشی فرایندهای نشر کتاب نیز از دیگر برنامه‌های بخش جنبی این نمایشگاه است.


این مسئول همچنین با اشاره به برگزاری نشست تخصصی تبیین سبک زندگی دینی، نشست تخصصی مهدویت و تحلیل فعالیت فرق نوظهور و شب شعر فجر در نمایشگاه کتاب از برپایی همایش استانی زن، مطالعه و توسعه اجتماعی و فرهنگی نیز در زمان برپایی دهمین نمایشگاه کتاب مازندران خبر داد.


وی با اشاره به انتشار 41 هزار کتاب در سال 92 در سطح کشور، گفت: در سطح استان 250 کتاب تالیفی با شمارگان 420 هزار جلد داشتیم که 240 عنوان با 393 هزار نسخه منتشر شده است.


حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه در سطح استان 141 ناشر فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ‌44 ناشر در مرکز استان و مابقی در سایر شهرهای استان حضور دارند.


شایان ذکر است، دهمین نمایشگاه کتاب مازندران از 14 تا 20 بهمن در کیلومتر هفت جاده ساری به نکا، مجتمع وفائیان از ساعت 9 صبح تا 20 پذیرای حضور علاقه‌مندان است.


پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 338564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha