مساجد نقش انکارناپذیری در وقایع بزرگ تاریخ انقلاب دارند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: با نگاه بر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، نقش مساجد در این رویدادها انکارناپذیر است.

مرتضی مقدمی در گفتگو با خبرنگار شبستان در زنجان اظهار داشت: تاریخ زرین انقلاب بیانگر این است که هر حرکتی در بین مردم شروع می شود از پایگاهی مقدس همچون مساجد سرمنشا می گیرد و حرکت مردمی ملت ایران در انقلاب نیز از مساجد آغاز شد.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه اولین سخنرانی امام راحل در سال 1342 در مسجد صورت گرفت، تصریح کرد: بعد از این سخنرانی حرکت های عظیمی در کشور بر علیه رژیم استبداد پهلوی شکل گرفت.

مقدمی با بیان اینکه در استان زنجان اولین حرکت انقلابی از مسجد ولی عصر(عج) آغاز شد، خاطرنشان کرد: جایگاه مساجد بسیار رفیع است، چرا که از صدر اسلام نیز تصمیمات مهم در مساجد اتخاذ می شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ادامه داد: دشمنان اسلام به خوبی جایگاه و نقش مساجد را در پیروزی مسلمانان درک کرده اند و در هر جنگی در پی تخریب آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه در 8 سال دفاع مقدس نیز به جرات می توان به جایگاه مساجد در ساماندهی نیروهای بسیجی و نظامی اشاره کرد، یادآور شد: حضور جوانان در مساجد می تواند خط بطلانی بر محاسبات و توطئه های دشمنان بکشد.
 

پایان پیام/

کد خبر 338648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha