آزادی حقیقی آزادی اندیشه، فکر و بیان است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد در تبیین شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی گفت: آزادی حقیقی آزادی است که در آن اندیشه، فکر و بیان آزاد باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی، استاندار یزد،  در جمع مبلغین و مبلغات استان، با بیام اینکه وحدت مهمترین عامل پیروزی در برابر دشمنان می باشد، گفت: بعد از گذشت 35 سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز نیز شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی مهمترین شعار مردم ایران می باشد.


وی در تبیین این شعار و در خصوص معنی کلمه استقلال، گفت: موقعی می توانیم روی پای خود بایستیم که نیازهای کشور را تامین کنیم و در زمینه های مختلف متکی به خودمان باشیم، آنگاه می توانیم مدعی شویم که کشورمان مستقل است.


میرمحمدی، آزادی حقیقی را آزادی در اندیشه، فکر و بیان دانست و گفت: انسان باید بتواند فکر کند و قدرت ارائه فکر و بیان خود را داشته باشد.


وی با بیان اینکه فکر عامل تعالی، تولید علم و پیشرفت می باشد اظهار داشت: آزادی بیان بالندگی فکر و پیشرفت را موجب می شود، بنابراین باید افکار در نظر گرفته شود و بهترین شیوه به کارگیری شود.


استاندار یزد در تبیین واژه جمهوری اسلامی گفت: جمهوریت برای مردم و همراهی آن با اسلام معنای واقعی جمهوری اسلامی است که دشمنان هر لحظه به فکر ضربه زدن به این اصل انقلاب هستند.


وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر واژه جمهوری اسلامی تاکید فراوانی داشته اند، اظهار داشت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران هنگامی شکل گرفت که جهان به سمت کمونیست در حال پیشرفت بود.


میر محمدی با اشاره به پیام تاریخی امام (ره) به گورباچف، تصریح کرد: امام خمینی (ره) دو سال پیش از درهم شکسته شدن نظام کمونیستی شوروی از این واقعه خبر دادند و پس از آن نگاه ها متوجه ایران اسلامی شد.


وی افزود: انقلاب های دنیا پس از فروپاشی نظام کمونیستی، به سمت انقلاب های اسلامی گرایش پیدا کردند و دشمن در راستای مقابله با آن، گروه های افراطی را تربیت کرد که از اسلام چهره ای خشن و تنفرآمیز نشان دهد.


عالی ترین مقام اجرایی استان یزد وحدت بین مسلمانا را اساس کار امام (ره) دانست و گفت: وحدت بین مردم دست دشمنان اسلامی را از انقلاب اسلامی کوتاه خواهد ساخت.
 

وی رهبری انقلاب را عامل وحدت در کشور اعلام کرد و افزود: خداوند را شکر می کنم که پس از رحلت امام راحل عظیم الشان (ره) رهبری جامعه به دست یکی از شاگردان باکفایت، هوشمند، شایسته و ارزشمند ایشان واگذار شد.


استاندار یزد، انتخاب آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبر انقلاب را نشان دهنده هوشمندی، آگاهی و عنایت الهی متوجه ملت ایران دانست و تصریح کرد: شکر گزاری این موهبت الهی بر مردم ایران امری لازم و بدیهی می باشد.
 

پایان پیام/

کد خبر 338684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha