عضویت بیش از 300 هزار دانش آموز در کانون های پرورش فکری کودکان

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از عضویت بیش از 300 هزار نفر در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علیرضا حاجیان زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر از عضویت بیش از 300 هزار دانش آموزی در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.


وی با اشاره به حضور 12 میلیون دانش آموز در کشور گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه های خود دید کمی ندارد بلکه با توجه به علائق کودکان و نوجوانان به فعالیت می پردازد.


حاجیان زاده با بیان اینکه عوامل بسیاری بر تعلیم و تربیت کودکان نقش دارند، افزود: در نگاه اول ذهن انسان در بحث تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش جلب می شود در حالیکه با نگاه عمیق تر به این بحث می توان مشاهده نمود که عوامل متعدد بسیاری در تعلیم و تربیت کودکان نقش دارند.


وی از آموزش به عنوان نظام رسمی آموزش در کشور یاد کرد و گفت: در کنار این نظام رسمی ، نظام های غیر رسمی بسیاری مانند خانواده،دوستان،جامعه،هیات،کانون های مساجد، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... وجود دارند که در بحث تعلیم و تربیت کودکان نقش بسزایی را ایفا می کنند.


مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به وجود کانال های بسیار جهت یادگیری کودکان اظهار داشت: هر کسی با توجه به استعدادها و قابلیت های خود مطالبی را از کانال های مختلف فرا می گیرد.


وی آموزش غیر رسمی را شکل دهنده شخصیت کودکان و زمینه ساز شرایط یادگیری در کودکان دانست و تصریح کرد: کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بسزایی را در این نوع آموزش ایفا می کند.


حاجیان با اشاره به نقاط مثیت سیستم آموزش غیر رسمی نسبت به آموزش رسمی اظهار داشت: غیر مستقیم بودن ، داشتن ساختار باز و غیر قابل کنترل بودن سیستم آموزش غیر رسمی باعث تاثیر گذاری بالای این سیستم در بین کودکان شده است.


وی با اشاره به مشترکات آموزش و پرورش و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: وجود مخاطبان مشترک با عناوین متفاوت و هدایت کودکان و نوجوانان این جامعه به سوی تعالی و تعلیم و تربیت از نقاط مشترک این دو می باشد.


وی مهمترین تفاوت فعالیت های کانون نسبت به آموزش و پرورش را حضور داوطلبانه دانش آموزان در فعالیت های کانون دانست و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته است با اجرای برنامه های متنوع دانش آموران بسیاری را به سمت خود جذب نماید.


حاجیان با بیان اینکه نگاه کانون پرورش فکری به تمام کودکان ایران است، گفت: در برنامه های خود به دنبال جذب تمام دانش آموزان ایران و چشاندن طعم شیرین فعالیت در کانون به تمامی آنها می باشیم.


وی با یادآور شدن نقش ویژه مربیان در پرورش و هدایت کودکان افزود: مربیان استعدادهای کودکان را کشف و زمینه های رشد این استعدادها را در درون کودکان فراهم می سازند و علاوه بر دانایی، توانایی را به آنها می آموزند.


مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به نیاز کودکان به عاطفه، اظهار داشت: یکی دیگر از نقاط مثبت فعالیت های کانون توجه به عواطف و احساسات کودکان در برنامه های خود می باشد.


وی با بیان اینکه فضاهای کودکانه و عاطفی باید از درون خانواده شروع شود، افزود: در اینصورت است که می توان امید داشت فضای عاطفی بر جامعه حاکم شود.


حاجیان ضمن تقدیر از زحمات 5 ساله علیرضا جلالی در سمت مدیرکلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد افزود: تغییرات در کشور امری طبیعی می باشد اما مهم آن است که شرایط تغییر، در دوران اوج فعالیت های یک مدیر صورت گیرد که این تغییر در مورد آقای جلالی تحقق یافته است.


در پایان این مراسم از زحمات 5 ساله علرضا جلیل تقدیر و عباسعلی دانافر به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد معرفی شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 339229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha