مساجد یکی از عوامل مؤثر در شکل گیری نهضت اسلامی در ایران بوده است

خبرگزاری شبستان: فرماندار گرگان گفت: در جریان انقلاب اسلامی ایران، مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت این جریانات و تحولات انسانی بوده است.

حیدرعلی احمدی، فرماندار گرگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: در تحولات تاریخی، مساجد نقش محوری در تربیت، تدارک و تجهیز مسلمانان از اصول شرع مقدس اسلام داشته اند.


وی با اشاره به انقلاب اسلامی که با عقلانیت امام راحل و پشتیبانی اقشار مختلف به پیروزی رسید، افزود: در جریان انقلاب اسلامی، مساجد به عنوان مرکز تجمع مسلمانان بوده و از ارکان موثر در پیروزی به حساب می آمدند.


احمدی با اشاره به شان و جایگاه این مکان مقدس بین مسلمانان، تصریح کرد: این مساجد هستند که می توانند بیشترین نقش را در جریان امور مادی و معنوی مردم داشته باشند.


فرماندار گرگان با بیان سخن امام راحل که فرمودند «مسجدها را گرم نگه دارید، زیرا از مساجد است که نهضت به پیروزی رسیده است»، اذعان داشت: مساجد طی هشت سال دفاع مقدس به عنوان پایگاه کمک های مردمی و اعزام جوانان داوطلب به جبهه های حق علیه باطل محسوب شده و نقش بزرگی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.


وی ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی ایران، مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت این جریانات و تحولات انسانی بوده است.


احمدی افزود: مسجد نه تنها درشکل دهی مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی نقش مهمی را ایفاء کرده است بلکه با نگاهی به دوران سه دهه انقلاب اسلامی و به خصوص در پایداری و دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی، در خواهیم یافت که مسجد همواره در رأس این هرم دفاعی قرار داشته است.


فرماندار گرگان با اشاره به مورد توجه قرار دادن نقش محوری مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و محور قرار دادن آن در برگزاری جشن های این ایام گفت: در ادامه برنامه ریزی و برگزار برنامه ها و مراسمات ویژه دهه فجر، برنامه ای با عنوان10 شب 10 مسجد را در مرکز استان تدارک دیده ایم.


احمدی افزود: این برنامه از 12 الی 22 بهمن، هرشب در یکی از مساجد شهر گرگان برگزار می شود.


وی این مراسمات را جایگاه و زمینه ای برای حضور دلدادگان معمار کبیر انقلاب دانست و افزود: شب آخر این مراسم، جهت بیعت، عهد و میثاق حضور در راهپیمایی22 بهمن در صحن امامزاده عبدالله به همراه نور افشانی برگزار خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 338655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha