مسابقات سراسری قرآن کریم در دانشگاه امام رضا(ع)برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: معاون امور فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: مرحله دانشگاهی بیست ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دانشجویان، 19 بهمن در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،علی محمد کاظمیان پور، معاون امور فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) عصر روز گذشته(12بهمن) گفت: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات، آشنایی بیشتر دانشجویان با علوم و مفاهیم قرآنی، گسترش فضای معنوی در دانشگاه و سرمشق قراردادن قرآن در تمام مراحل زندگی به خصوص در تحصیل است.


کاظمیان پور تصریح کرد: بیست ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دانشجویان مرحله دانشگاهی در رشته‌های شفاهی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل ‌و رشته‌های کتبی‌‌ شامل قرآن شناسی، مفاهیم، منتخب آیات و روایات و... برگزار می‌شود.


وی با اشاره به این مطلب که همه دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند و تا کنون بیش از 100 دانشجو در این مسابقات ثبت نام کرده اند، افزود: این مسابقات 19 بهمن ساعت 12ویژه خواهران درسالن الغدیر و ویژه برادران در مسجد دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.


بنابرگزارش شبستان درادامه، علی جانفزا، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی از برگزاری مرحله نهایی یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی خبر داد و گفت: این مسابقات به منظور ترویج فرهنگ قرآنی، یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی از 13 بهمن به مدت 3 روز برگزار می‌شود.


وی گفت: این دوره از مسابقات در رشته‌های دکلمه، سخنوری و حفظ 11 جزء قرآن کریم ویژه خواهران و حفظ 11 جز، قرائت، تواشیح، مداحی، مقاله ویژه برادران و کتابخوانی با موضوع امام حسن عسگری(ع) برگزار می‌شود که در این مرحله 300 نفر از دانشجویان بسیجی برگزیده حضور دارند.


مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اذعان داشت: افتتاحیه این دوره 14 بهمن با حضور آیت الله علم الهدی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و اختتامیه آن 16 بهمن در همین مکان برگزار خواهد شد.


وی در ادامه با بیان اینکه با ایجاد رشته جامعه شناسی در مقطع کارشناسی، تعداد رشته‌های تحصیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به 26 کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری افزایش یافته است، گفت: ثبت نام این رشته تحصیلی از 20 بهمن در سایت www.razavi.ac.ir آغاز می‌شود.


جانفزا اظهار کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از بین برادران واجد شرایط دانشجو می‌‌پذیرد که ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی از 20بهمن در سایت این دانشگاه آغاز خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در دوره کارشناسی از بین برادران واجد شرایط دارنده مدرک پیش دانشگاهی و طلاب پایه شش حوزه علمیه دانشجو می‌پذیرد، گفت: این دانشجویان در رشته‌های علوم قرآنی و حدیث، حقوق، فلسفه و کلام اسلامی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، فقه و مبانی حقوق اسلامی و جامعه شناسی پذیرش می‌شوند.


وی ادامه داد: این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد نیز در رشته‌های علوم قرآنی و حدیث، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق بین الملل، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم حدیث، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، تاریخ و تمدن ملل اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی پذیرای داوطلبان خواهد بود.


مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به این مطلب که آزمون دوره دکتری دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در 6 رشته علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق بین‌الملل و فقه جزائی برگزار می‌شود، بیان کرد: زمان برگزاری آزمون دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد 26 اردیبهشت 1393 و آزمون دکتری 29 و 30 خرداد 1393 برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 338670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha