بچه های هرمزگانی در نقاشی های خیابانی با کودکان بحرینی همدردی می کنند

کودکان هرمزگانی در آستانه فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس در جشنواره نقاشی خیابانی از کودکان بی دفاع بحرینی حمایت و انزجار خود را از حملات وحشیانه به مساجد و کشتار مردم مظلوم اعلام می کنند.

 

خبرگزاری شبستان: با توجه به حمله نیروهای رژیم آل سعود، آل نهیان و آل خلیفه به مساجد، حسینیه ها و منازل مردم مسلمان بحرین و قتل عام کودکان و زنان و هتک حرمت به مساجد، قرآن و مقدسات اسلامی به منظور احساس همدردی با مسلمانان شیعه، جشنواره نقاشی خیابانی کودکان در حمایت از کودکان بی دفاع بحرینی در کانون های مساجد هرمزگان برگزار می شود.

کودکان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان با به تصویر کشیدن جنایات حکام فاسد و مستبد آل سعود که خود را خادم الحرمین می نامند، از مجامع بین المللی که شعار حمایت از حقوق بشر را سر می دهند، می خواهند که با شکستن سکوت خود، از نسل کشی و اهانت به مقدسات مسلمان توسط یزیدیان زمان جلوگیری کنند.

حجت الاسلام پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان در این زمینه به خبرنگار شبستان گفت: این جشنواره در آستانه فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس به همت کانون فرهنگی هنری والفجر در ساحل محله حسین آباد بندرعباس، کانون امام المنتظر شهرستان جاسک و کانون اهل بیت محله بحرینی های بندرلنگه برگزار می شود.

وی با اشاره به استقبال گسترده کودکان از این جشنواره خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود بیش از شش هزار نفر از کودکان هرمزگانی در این جشنواره شرکت کنند. این جشنواره نقاشی به طول دو کیلومتر روی پارچه عصر روز پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

شایان ذکر است، در حال حاضر 330 کانون فرهنگی هنری با مجوز دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در سطح مساجد استان خدمات متنوع فرهنگی هنری به مخاطبان ارایه می کنند.

پایان پیام/

کد خبر 33882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha