122شهید گمنام در استان سمنان دفن شده اند

خبرگزاری شبستان: معاون مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: 122 شهید گمنام در 29 نقطه از این استان دفن شده و وجود این تعداد شهید گمنام در این استان، سند افتخاری برای مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، ابوالقاسم شریف نیا در نشست با مسوولان این شهرستان با یادآوری حضور مقام معظم رهبری در زیارتگاه شهدای گمنام کلکچال تهران، اظهار داشت: معظم له در آن محل فرموده بودند: مسوول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کار خوب و عاقلانه ای کرد که شهدا را به اینجا آورد، به او بگویید که اینجا را بسازد، به گونه ای که چون نگینی برای تهران بدرخشد.

 

وی تصریح کرد: مقبره شهدای گمنام ما طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید به مانند نگینی بر پیشانی شهرهای ما بدرخشد و همه مسوولان و دستگاه های اجرایی باید نقش خود را بر اساس دینی که همه ما به شهدا داریم، ادا کنند.


معاون مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به وضعیت گلزار شهدای گمنام میامی، گفت: از ابتدا محل دفن این شهدا، مناسب انتخاب نشد اما باید این پروژه به مسوولان شهرستانی سپرده شود تا زودتر به بهره برداری رسد.


شریف نیا با بیان اینکه پروژه احداث گلزار شهدای گمنام میامی باید در چهار مرحله انجام شود افزود: قراردادی به مبلغ یک میلیارد ریال در ابتدا برای این پروژه با پیمانکار امضاء شده که باید به سرعت آن را به اتمام برساند.


وی تاکید کرد: در سطح کشور برای گلزار شهدا گمنام طرح های اجرا شده با هماهنگی بنیاد حفظ و آثار ارزشهای دفاع مقدس انجام می گیرد.


معاون مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان از مسوولان میامی خواست: سعی شود در مجاور این محل برای زائران امکانات لازم فراهم شود.


شریف نیا با اشاره به روند ضعیف پیشرفت فیزیکی پروژه های شهدای گمنام شهمیرزاد، دیباج و میامی گفت: در این سه نقطه از استان سمنان، خودمان موضوع را مورد پیگیری قرار دادیم تا این پروژه ها هرچه زودتر به پایان برسد.


به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه میامی، امام جمعه موقت میامی در این نشست گفت: مقبره شهدای گمنام زیارتگاه عاشقان به انقلاب و اسلام است و مسوولان این شهرستان نسبت به پیگیری امور و ساماندهی این مکان اهتمام ویژه ای داشته باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 338854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha