یادواره شهدا باید بتواند روح معنویت و بصیرت را به مخاطبان منتقل کند

خبرگزاری شبستان؛نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد بعد فرهنگی و معنوی را جزو ماموریت ‌های ذاتی روحانیت دانست و افزود: یادواره شهدای روحانی باید بتواند روح معنویت و بصیرت را به مخاطبان منتقل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به منظور پاسداشت رشادت ها و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای طلاب کهگیلویه وبویراحمد عصرامروز(15بهمن) همایشی با عنوان شهید شاخص روحانی استان، شهید عبدالمحمد تقوی در حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا(ع) برادران یاسوج برگزار شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در این یادواره تقدیم 33 شهید روحانی به نظام و انقلاب را نشان از حضور پررنگ طلاب در دوران دفاع مقدس دانست.

 

حجت الاسلام سیدامان الله حسینی صدر یاد و خاطره شهدا را همانند یاد و خاطره شهدای کربلا دانست و گفت: شهدا با تأسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فاکاری ، وفاداری، از خودگذشتگی، شجاعت، شهامت، صداقت و ... آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند.

وی خدمت به شهدا و نشر فرهنگ جهاد و شهادت را وظیفه ‌ای همگانی دانست و اظهار داشت: حفظ و احیای یاد و خاطره شهدا کار شایسته ‌ای است که باید حضور پررنگی در آن داشت.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به این که یادواره های شهدا فرصتی برای بیان حقایق و یاد و نام شهداست، گفت: اگر ارادت به شهدا در جامعه نباشد شهدا و اهدافشان فراموش می شوند.

 

وی یکی از اهداف برگزاری یادواره شهدا را، زنده نگه داشتن یاد آنان در خاطره مردم دانست و بیان داشت: برگزاری یادواره شهدا باعث زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی و ارزش های دینی می ‌شود.

مدیر حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا(ع) یاسوج هم هدف از برگزاری این یادواره را تبیین راه و روش شهدا و گرامی داشت یاد و خاطره آنان دانست.

 

حجت الاسلام موسوی اصل گفت: در دوران دفاع مقدس حدود 5 هزار شهید روحانی تقدیم انقلاب و اسلام شد که 33 نفر از این تعداد از طلاب و فضای حوزه علمیه کهگیلویه وبویراحمد بودند.

 

وی افزود: شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و روحانیون بزرگوار در طول هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم با دشمن جنگیدند و خون خود را نثار اسلام کردند.

 

مدیر حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا(ع) یاسوج گفت: در طول تاریخ روحانیون با بذل جان خود خدمات زیادی به اسلام کردند.

 

گفتنی است، استان کهگیلویه وبویراحمد در دوران 8 سال دفاع مقدس 33 روحانی شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 339902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha