379 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد بیماری صعب العلاج دارند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: 379 نفر از مددجویان زیر پوشش امداد استان بیماری خاص و صعب العلاج دارند و این در حالی است که هزینه های درمانی بسیار بالاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، هدایت صفری در جمع مددکاران خانواده بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی با هدف رفع محرومیت در جامعه به دست حضرت حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد و امروز نیز با منویات رهبر معظم انقلاب به قله رسیده است.
 

وی ادامه داد: مردمی کردن چرخه محرومیت زدایی با ایجاد و گسترش امداد محله ها، شبکه های نیکوکاری، مسجد محوری و توسعه هسته های مردمی میسر می شود که باید این امور در رأس برنامه ها قرار گیرد به نحوی که تحقق اهداف فوق مستلزم استفاده از نیروهای فعال و پرکار در حوزه اجراست و از طرفی ثبت نیازهای جامعه هدف بسیار مهم است از این رو درخواست داریم مددکاران به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: ارائه خدمات نو و جدید و همچنین عملکرد هوشمندانه مددکاران در حوزه احصاء نیازها بسیار مهم و اساسی است و وظیفه همه ما آن است که مداخله در فقر داشته باشیم، همه حوزه ها باید به این مبحث توجه کنند و راهکارهای لازم را برای پیشگیری از شاخصه های به وجود آورنده فقر به وجود آورند.
 

وی عنوان کرد: پرهیز از کارهای زمان بر و بی نتیجه، ریسک پذیری در کارها همراه با تدبیر و پشتکار، توصیه به خدمات علمی برای خانواده ها، نظارت جدی بر امور، توجه ویژه و فراگیر به مقوله توانمندسازی، گسترش حضور مردم و خیران و اجرای کارهای تخصصی باید سرلوحه امور قرار گیرد.
 

صفری تأکید کرد: فقرزدایی تنها وظیفه نهاد مقدس امداد نیست بلکه همه سازمان ها و دستگاه ها باید به این شاخصه و مولفه توجه داشته باشند از این رو انتظار داریم با بهره گیری از توانمندی سازمان ها و دستگاه ها از شاخصه ها و مولفه های به وجود آورنده فقر در جامعه جلوگیری کنیم.
 

وی اعلام کرد: درآمد امداد برای کمک به نیازمندان کم نبوده ولی در مقایسه با نیازهای خانواده های مددجو این کمک ها باید افزایش یابد چراکه تنها 25 نفر از ایتام بیماری خاص و صعب العلاج دارند و 640 نفر از ایتام از نعمت پدر و مادر محروم هستند.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: 379 نفر از مجموع مددجویان زیر پوشش امداد استان قزوین بیماری خاص و صعب العلاج دارند این در حالی است که هزینه های درمانی نیز بسیار بالاست.
 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد قزوین، وی با اشاره به آمار مستاجران این نهاد عنوان کرد: از جامعه آماری این نهاد 6 هزار نفر مستأجر هستند که 2 هزار و 300 نفرآنها اجاره مسکن پرداخت می کنند و مابقی به دلایلی چون وقف بودن ملک یا کمک اقوام و خیران به طور رایگان سکونت دارند ولی به هر حال باید برای این افراد فکری کرد که یکی از این روش ها پیوند عمیق تر با مردم و حامیان است.
 

صفری یادآور شد: تلاش ما بر این است که محور کارها محرومیت زدایی باشد و خدای بزرگ را شاکریم که کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بال عاطفی نظام این بستر را فراهم کرده است تا اقشار مختلف مردم برای رفع محرومیت مشارکت کنند و باقیات و صالحات را برای آخرت و روز حساب ذخیره کنیم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 338875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha