برگزاری جشنواره سرزمین نور، همزمان با روز ملی راهیان نور

خبرگزاری شبستان: دبیر جشنواره سرزمین نور گفت: یازدهمین دوره جشنواره سرزمین نور از 20 اسفند به مدت 10 شب در استان خوزستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نادری، مسئول فرهنگی سازمان اردویی راهیان نور با اشاره به شروع جشنواره سرزمین نور از زمان رسمی شدن اردوهای راهیان نور گفت: امسال یازدهیمن سال برگزاری این جشنواره است که به مدت 10 شب از 20 اسفند ماه همزمان با روز ملی راهیان نور در استان خوزستان برگزار می‌شود.

نادری افزود: این جشنواره بازخورد و برداشت ذهنی از مناطق عملیاتی راهیان نور توسط زائران است که در 13 حوزه عکس، عکس موبایل، فیلم، فیلم موبایل، فیلمنامه، متن ادبی، خاطره، شعر، داستان، انیمیشن، رمان و نرم افزار چند رسانه‌ای در سه رده سنی دانش آموزان، دانشجویان و بزرگسالان و در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سطح عمومی جشنواره با عنوان « جشنواره کاروان» رویکردی مردمی دارد که در دو بخش استانی و مرکزی هر سال برگزار شده و ماحصل جشنواره کاروان در استان‌ها به صورت تخصصی در جشنواره مرکزی ارزیابی می‌شود و در اختتامیه از برگزیدگان تقدیر به عمل می آید.

دبیر جشنواره سرزمین نور با برشمردن ویژگی‌های معنوی و تاریخی و نمادین اردوهای راهیان نور افزود: در جشنواره امسال قریب به 15 هزار اثر شرکت کردند که ازاین میان 5 هزار و 600 اثر به مرحله داوری راه پیدا کرده‌اند که تا اواخر بهمن ماه نتیجه داوری در بخش‌های مختلف مشخص شده وبرگزیدگان هر بخش اعلام می‌شوند.

وی یکی از تفاوت‌های جشنواره امسال با سال گذشته را برگزاری آن در خوزستان عنوان کرد و افزود: هر سال این جشنواره در تهران و در سه روز برگزار می‌شد که امسال در ده شب برنامه ریزی شده است. همچنین سال گذشته جشنواره به صورت کلاسیک و با حضور یک مجری، میهمان و تعدادی برگزیده انجام می‌شد اما با تغییر رویکرد جشنواره در سال جاری، هر روز گروه‌های مختلف برگزیده 4 شهید آبادانی و خرمشهری را زیارت کرده و آثارشان را تقدیم خانواده‌های شهدا می‌کنند.

نادری خاطرنشان کرد: در کنار اختتامیه و اجلاسیه با برپایی کارگاه‌های هم اندیشی از مفاخر حوزه هنر و اندیشه دعوت می‌شود و برگزیدگان با هنرمندان این حوزه به کار آموزشی مشغول می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی راهیان نور مسئول فرهنگی سازمان اردویی از دیگر ویژگی‌های جشنواره امسال را حضور قومیت‌های مختلف عنوان کرد و افزود: هر شب یکی از استان‌ها متولی مراسم شده و برنامه به صورت مستقیم از شبکه 1 سیما پخش می شود.

وی تصریح کرد: از سران قوا و رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور نیز دعوت رسمی به عمل آمده اما هنوز پاسخی از دو نهاد برای حضور دریافت نشده است.
 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 339039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha