مساجد عامل تقویت اسلام و نظام هستند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مساجد را موجب تقویت اسلام و نظام دانست و بر عمران و آبادانی هر چه بیشتر این مکان مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(14 بهمن) در مراسم کلنگ زنی مسجد حضرت سلمان فارسی و مجتمع فرهنگی مصلی در ایلام، گفت: مسجد همواره از صدر اسلام تاکنون جایگاه و ارزش والایی داشته است.


وی، اظهار کرد: پس از هجرت پیامبر گرامی اسلام(ص) نخستین بنیانی که تاسیس شد مسجد بوده و در کنار بعد عبادی آن به عنوان کانون تصمیم گیری ها و فعالیت های مهم سیاسی و اجتماعی، فرهنگی در خور توجه بوده است.


آیت الله لطفی، تصریح کرد: مسجد بارزترین نماد جهان اسلام بوده و بایستی در حفظ قداست آن زیباترین مکان مقدس ساخته و بنا شود.


امام جمعه ایلام، جایگاه کسانی را که اقدام به ساخت مسجد می کنند بسیار والا دانست و افزود: ایمان به خدا و باورهای دینی افراد خیر سبب می شود تا آنان در چنین راه ارزشمندی قدم بردارند.


وی، به ساخت مسجد حضرت سلمان فارسی و مجتمع فرهنگی مصلی در شهر ایلام اشاره کرد و یادآور شد: اقدام به ساخت این طرح عظیم به ویژه مجتمع فرهنگی کار بی نظیری بوده و امید است در جاهای مختلف این استان به عنوان الگو استفاده شود.


آیت الله لطفی، نقش مردم میشخاص در ساخت این مسجد و مجتمع را مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: اهالی میشخاص همیشه در عرصه های مختلف از دوران انقلاب و دفاع مقدس گرفته تا سایر عرصه های اجتماعی و سیاسی نقش بی بدیل و ارزشمندی به یادگار گذاشتند.


نماینده ولی فقیه در استان، خاطرنشان کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا این مسجد و مجتمع بزرگ فرهنگی و مذهبی با ویژگی های منحصر به فرد آن در اسرع وقت به نحو مطلوب و درخور شان مردم این شهر ساخته شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 339243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha