افتتاح مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی زنجان

خبرگزاری شبستان: به مناسبت دهه مبارک فجر مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی زنجان همزمان با میلاد باسعادت امام حسن عسکری(19 بهمن) به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مهدی عباسی امروز(14 بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان زنجان در طول چند سال گذشته توجه به زیرساخت ها و تامین نیروی انسانی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است که تاکنون موفقیت های مطلوبی نیز در این زمینه کسب شده است.


وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تا سال 87 دارای 600 مترمربع فضای فیزیکی بود، افزود: در (19 بهمن) سالجاری همزمان با ولادت امام حسن عسکری (ع) 13 هزار متر مربع به فضای ملکی این دانشگاه اضافه می شود.
 

این مسئول با اشاره به اینکه این پروژه ها در قالب سه پروژه به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با زیربنای 10 هزار متر مربع و با اعتبار 9 میلیارد تومان در زنجان به بهره برداری می رسد.
 

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه ساختمان جهاد دانشگاهی در دانشگاه زنجان با زیربنای یکهزار و 300 متر مربع با اعتبار یک میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، یادآور شد: ساختمان جدید آزمایشگاه بیوفناوری مواد زیستی تخصصی استان زنجان نیز با اخذ مجوزهای لازم در زنجان افتتاح می شود.


عباسی با بیان اینکه در حال حاضر جهاد دانشگاهی با یکهزار نیرو در ساماندهی نیروهای انسانی موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: 15 اختراع نیز از سوی این نهاد در استان زنجان منجر به محصول شده است.
 

وی با اشاره به اختراع سیستم های چند رسانه ای ویدئوکنفرانس از سوی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این محصول به صورت نیمه صنعتی تولید و در اختیار دستگاههای مختلف در استانهای کشور قرار گرفته است.
 

این مسئول با بیان اینکه این سیستم در 100 نقطه کشور نصب شده است، افزود: 140 دستگاه نیز تا پایان سال در کشور نصب و راه اندازی می شود.
 

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان از تعریف پروژه پارکینگ الکترونیکی از سوی جهاد دانشگاهی زنجان خبر داد و افزود: دانش فنی این پروژه در اختیار معدود کشورهای دنیا قرار دارد.


عباسی از آماده بودن پروژه TMS در زنجان خبر داد و افزود: این پروژه به صورت نمونه در حال حاضر در گلشهر کاظمیه زنجان نصب شده و در آینده نزدیک به بازار ایران و شاید کشورهای مختلف ارسال شود.
  

این مسئول با اشاره به تجهیز آزمایشگاه فناوری مواد زیستی استان زنجان با اعتبار یک میلیارد تومان تصریح کرد: ساخت کیتهایی نیز در دستور کار جهاد دانشگاهی زنجان است که در صورت نتیجه؛ انقلابی در بیوزیست فناوری ایجاد می کند.
 

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه بزرگترین مرکز علمی و کاربردی کشور متعلق به جهاد دانشگاهی است، افزود: 2 هزار و 700 دانشجو نیز در استان زنجان در بیش از 26 کد رشته در این مرکز تحصیل می کنند.


عباسی با اشاره به برگزاری آموزش های منجر به اشتغال از سوی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: 7 هزار نفر در سالجاری از آموزش های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی زنجان استفاده کرده اند.
 

وی از اخذ دوره های تحصیلات تکمیلی در زنجان خبر داد و افزود: نبود فضای فیزیکی بهانه ای برای مسئولان کشوری بود تا این سطح در زنجان راه اندازی نشود، اما با اضافه شدن 13 هزار مترمربع به فضای فیزیکی جهاد دانشگاهی سال آینده خبرهای خوشی در خصوص جذب دانشجویان در دوره های تحصیلات تکمیلی خواهیم داشت.


این مسئول اجرای 300 گفتمان دینی را از اقدامات جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: برنامه های مختلف فرهنگی از سوی جهاد دانشگاهی در زنجان برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 339268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha