چشم انداز فعالیت انجمن قرآن رشت تولیدات آموزشی و تربیتی قرآنی است

خبرگزاری شبستان: مسئول انجمن قرآن و عترت شهرستان رشت گفت: چشم انداز فعالیت‌های انجمن قرآن رشت طوری ترسیم شده است که بتوانیم تولیدات خوبی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و تربیتی قرآنی داشته باشیم.

نادر حسینی، مسئول انجمن قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: انجمن قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت از سال 1379، همزمان با افتتاح مجتمع خاتم الانبیاء(ص) و با حمایت‌های مادی و معنوی شهید حجت الاسلام ابراهیم انصاری، مدیرکل وقت اداره ارشاد گیلان شروع به کار کرد.


وی با بیان اینکه برنامه‌های گوناگونی طی این سال‌ها برگزار شد به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، برگزاری 10 نمایشگاه قرآنی، محافل انس با قرآن و ... اشاره کرد و اذعان داشت: کلیه اعضای انجمن، مربیان و قرآن آموزان سعی می‌کنند تا در پیشبرد اهداف قرآنی و ترویج آموزه‌های دینی در سطح شهر و روستا نقش آفرینی کنند و تاکنون حمایت‌های مادی و معنوی خوبی از انجمن داشتند.
 

حسینی با اشاره به شرایط عضویت در انجمن قرآن و عترت رشت تصریح کرد: افراد متقاضی ابتدا به عنوان قرآن آموز حضور پیدا می‌کنند و پس از کسب مدارج علمی و آموزشی و ... به عنوان مربی یا همکار قرآنی در این انجمن نقش آفرینی می‌کنند.


وی با بیان اینکه هنرمندان، دانشجویان و دانش آموزان از اعضای اکثریت این انجمن هستند، گفت: چشم انداز فعالیت‌های انجمن قرآن رشت طوری ترسیم شده است که با وجود این اعضاء بتوانیم تولیدات خوبی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و تربیتی قرآنی داشته باشیم.


مسئول انجمن قرآن و عترت رشت افزود: برای تمامی دوره‌هایی که در انجمن برگزار خواهد شد شناسه مربوط به هر طرح را آماده کردیم و بر اساس آن شناسه، جلسات و کلاس‌ها برای سطوح مختلف سنی در رشته‌های گوناگون در طول سال تشکیل خواهد شد.


وی برنامه‌های آتی انجمن را برگزاری آزمون‎های ادواری قرآن، همایش تجلیل از خیرین قرآنی، گردهمائی مربیان و اساتید قرآنی، برگزاری سالانه نمایشگاه قرآن و ختم قرآن در ماه رمضان و برگزاری محافل و مسابقات قرآنی در مناسبت‌های ملی و مذهبی اعلام کرد و ادامه داد: امیدوارم انجمن قرآن و عترت رشت با حمایت‌های مادی و معنوی مسئولین استانی و شهرستانی شتاب بیشتری در فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.


گفتنی است، انجمن قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت هم اکنون دارای 250 نفر قرآن آموز، 30 نفر مربی و 7 نفر عامل اجرایی است.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 339319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha