اجرای بیش از 4هزار طرح اشتغالزایی در شهرستان بویراحمد

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان بویراحمد از فعال بودن 4هزار و 105 طرح اشتغا زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، زریر انصاری، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان بویراحمد، ظهرامروز(14بهمن) در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان با کارکنان ابن نهاد در یاسوج، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد شهرستان، اظهار داشت: در حال حاضر 9هزار و 432 خانوار با جمعیت 22 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بویراحمد هستند و از خدمات مختلف این نهاد بهره مند هستند.

 

وی گفت: کمیته امداد در راستای خدمت رسانی به نیازمندان و قشر محروم جامعه به خصوص در بحث توانمندسازی مددجویان خدمات متفاوتی به آنها ارائه می دهد.

 

انصاری به 4 هزار و 105 طرح اشتغال فعال مددجویان در سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: در راستای توانمندی مددجویان در سال جاری 600 مورد طرح اشتغال زایی توسط مددجویان این نهاد اجرایی شده است.

 

این مسئول حمایتی ارائه خدمات عمرانی به مددجویان را از دیگر برنامه های این نهاد برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 250 مورد در زمینه هایی مانند احداث، تعمیرات کلی و جزئی منازل مسکونی مددجویان با اعتباری بالغ بر 662 میلیون ریال هزینه شده است.

 

انصاری، تعداد دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بویراحمد را یک هزار و 680 نفر و دانشجویان تحت حمایت را دو هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: در زمینه ارائه خدمات مختلف به این قشر از مددجویان تحت حمایت بالغ بر 5 میلیارد هزینه پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به این که دو مجتمع فرهنگی تربیتی برای دانش آموزان بی بضاعت در شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: 67 دانش آموز در مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد در شهر یاسوج و 55 نفر در مجتمع مارگون مشغول به تحصیل هستند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان بویراحمد، پرداخت 260 مورد جهیزیه با اعتبار 2میلیارد و 200 میلیون ریال از دیگر خدمات کمیته امداد در راستای حمایت از جوانان تحت حمایت و کمک به ازدواج آسان آنان برشمرد.

 

انصاری تعداد ایتام تحت حمایت در شهرستان را یک هزار و 553 نفر اعلام کرد و گفت: یک هزار و 340 حامی سرپرستی این ایتام را برعهده دار دارند و در سال جاری 5 میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند.

 

وی به برنامه های کمیته امداد در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: افتتاح منازل مسکونی مددجویی، اهداء جهیزیه و برگزاری مراسم جشن در مجتمع های کمیته امداد شهرستان از مهم ترین برنامه های این نهاد در شهرستان بویراحمد در دهه فجر می باشد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 339369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha