بارش پنجمین برف زمستانی خوشحالی مردم یاسوج را مضاعف کرد

خبرگزاری شبستان: پنجمین برف زمستانی دقایقی قبل در یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد و دیگر مناطق سردسیری استان آغاز و باعث خوشحالی مردم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، بارش پنجمین برف زمستانی در مناطق سردسیری استان کهگیلویه وبویراحمد دقایقی قبل در شهرهای یاسوج، سی سخت، مارگون و دیگر مناطق سردسیری استان آغاز شد.


با توجه به این که بارش در مناطق گرمسیری و سردسیری کهگیلویه وبویراحمد به صورت باران و برف گزارش می شود؛ ولی این موضوع علاوه بر شادی و نشاط مردم خصوصا کشاورزان شادی مضاعفی را در منطقه بویراحمد سردسیر که پیست اسکی کاکان در این منطقه واقع شده به همراه دارد.

 

بنابرگزارش خبرنگار شبستان؛ بارش پنجمین برف زمستانی در شهرستان بویراحمد علاوه بر این که موجی از شادی و نشاط در بین جوانان و نوجوانان شهر یاسوج به وجود آورده باعث هجوم مردم استان های جنوبی کشور به پیست اسکی کاکان و نیز اجرای مطلوب جشنواره برفی که قرار است در روزهای آینده برگزار شود، شده است.

معاون برنامه ریزی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در گفت گو با شبستان با اشاره به برگزاری جلسه ای با هدف فراهم کردن مقدمات جشنواره برفی در استان، گفت: این جشنواره با هدف ایجاد یک روز شاد برای مردم استان و استان های همجوار برگزار می شود.

 

علی حسن نوروزی می افزاید: در کنار ایجاد یک فضای شاد، اهداف دیگری نظیر معرفی پتانسیل های گردشگری استان در فصل سرما، استفاده از فرصت بارش برف در استان و تبدیل آن به یک قابلیت استفاده از ظرفیت پیست اسکی کاکان دنبال می شود.

وی با بیان این که توسعه توریسم در استان نیازمند معرفی فرصت ها و قابلیت های گردشگری به گردشگران و سرمایه گذاران است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف این جشنواره، معرفی توانمندی های و پتانسیل های استان به سرمایه گذاران و توسعه بعد اقتصادی گردشگری استان است.

 

دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: فصل زمستان به دلیل کاهش تعداد گردشگران، رکودی در بازار استان را به دنبال دارد که با برگزاری این جشنواره تحرکی در بازار و مکان های گردشگری استان به همراه دارد.


نوروزی تأکید کرد: جشنواره برفی امسال که به صورت منطقه ای برگزار می شود، پیش آزمونی برای برگزاری ملی و بین المللی آن در سالهای آینده باشد.

 

وی اظهار داشت: در راستای برگزاری جشنواره با کیفیت مناسب و حداقل هزینه، از امکانات همه دستگاهها استفاده شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با بیان این که جشنواره برفی در سال های گذشته نیز برگزار شده است، برگزاری آن در سال جاری را با دیدی جدید به منظور معرفی توانمندی های استان به گردشگران و سرمایه گذاران دانست و گفت: در راستای برگزاری با کیفیت این جشنواره، کمیته های مختلف اجرایی، پشتیبانی، تبلیغات ، هنری و ... تشکیل می شود.

 

محمود باقری، یکی از مزیت های این جشنواره را، رقابت با استان های همجوار دانست و گفت: با برگزاری این جشنواره پیست اسکی کاکان در کشور و منطقه مطرح می شود.

 

وی برخی از برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره را برگزاری مسابقات ورزشی زمستانی مانند اسکی، برف پیمایی، مجسمه سازی و تندیس سازی به دو صورت حرفه ای و آماتور ، مسابقات سرگرمی، مسابقه پخت غذاهای محلی متناسب با فصل سرما، شکار لحظه ها توسط فیلمبرداران و عکاسان، شعرخوانی با موضوع برف و ... عنوان کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع خبرنگاران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در رفت و آمد خودروها در جاده ها و مناطق سردسیر این استان هشدار داد.


ولی بهره مند اظهار داشت: با توجه به بررسی آخرین نقشه های هواشناسی سامانه بارشی که هم اکنون آسمان استان را تحت تاثیر قرار داه شرایط را برای بارش تا روز چهارشنبه 16 بهمن در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد فراهم کرده است.


وی گفت:براساس پیش بینی داده های هواشناسی بارش ها در مناطق سردسیری و ارتفاعات استان به صورت برف و در مناطق گرمسیری نیز به صورت باران خواهد بود.


کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شدت بارش ها در کهگیلویه و بویراحمد از امشب افرایش می یابد.


پایان پیام/
 

کد خبر 339389

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha