مساجد منطقه ۷ مشهد با هزینه ۸ میلیارد ریالی بهسازی شده است

خبرگزاری شبستان: شهردار منطقه ۷ مشهد با بیان اینکه بیش از 100مسجد در این منطقه فعال است، گفت: تاکنون بیش از ۸ میلیارد ریال برای بهبود و بهسازی مساجد این منطقه هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، احمد محبی، شهردار منطقه 7 مشهد صبح امروز(15بهمن) درجمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای پروژه بهبود و بهسازی مساجد این منطقه از سال 88 آغاز شده است.


وی با بیان اینکه بیشترین هزینه‌های صورت گرفته در زمینه بهسازی مساجد مربوط به ایزوگام، سرویس‌های بهداشتی، تعمیرات و فضا سازی داخلی بوده است، هزینه نظافت، حفظ اماکن مقدس مذهبی، غبار روبی و تجهیز مساجد را بیش از 247 میلیون ریال اعلام کرد.


شهردار منطقه 7  مشهد قالی شویی، تعویض کتب ادعیه، جانمازی و مهر، اهدای کتابخانه و کتاب به 30 مسجد، اهدای سبدهای ترویج فرهنگ سلامت به 35 مسجد، اهدای دستگاه معطر کننده به 30 مسجد را از مهم‌ترین اقدامات جانبی در جهت غبارروبی و تجهیز مساجد منطقه مطرح کرد.


محبی با بیان اینکه احداث نمازخانه در کمپ غدیر نیز بیش از 16 میلیارد ریال هزینه در برداشته است، تصریح کرد: احداث سه نمازخانه پارکی در بوستان های سلام، ثامن و باغ ایرانی، تعمیر و تکمیل نمازخانه شهرداری منطقه 7، نمازخانه کمپ بابا قدرت، نمازخانه‌های نواحی شهرداری منطقه 7 مشهد از جمله دیگر اقدامات ترویجی منطقه در جهت گسترش فرهنگ اقامه نماز جماعت است.


محبی با تاکید بر اینکه مساجد محل فرهنگ سازی و ترویج اسلام و آگاهی دان مردم نسبت به تهاجم دشمنان است، خاطرنشان کرد: این منطقه بزرگ ترین منطقه شهرداری مشهد است که با داشتن 5 ناحیه و 17 محله نیاز به ساخت مساجد و حسینیه‌ها در آن بیشتر احساس می‌شود.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نقش موثر گسترش پارک ها و بوستان های محلی در توسعه فضای سبز و سرزندگی شهری تصریح کرد: پارک محلی صدر35 یکی از پروژه های در حال اجراست که تسریع در بهره برداری آن با جدیت دنبال می شود.


شهردار منطقه 7مشهد افزود: عملیات اجرایی احداث این پارک در مساحتی به متراژ 600متر مربع ، از اوایل آذر ماه آغاز شده و تاکنون 90 درصد پیشرفت در بخش ابنیه و 75 درصد پیشرفت در بخش فضای سبز داشته است.


محبی با بیان اینکه این پارک به منظور گسترش و فراهم آوردن فضای سبز مطلوب تر برای ساکنان این محله در حال احداث است، اذعان داشت: این بوستان تاکنون پیشرفت خوبی داشته و پیش بینی می شود تا اواسط بهمن ماه به بهره برداری برسد.


وی همچنین در ادامه به احداث 250 متر مربع معبر و 250 متر مکعب خاک برداری اشاره کرد و گفت: سیستم آبیاری پارک تکمیل شده و تامین روشنایی پارک نیز در حال اتمام است و گونه های مورد نیاز از گل های فصلی و دائمی نیز در این بوستان کاشته شده و درختکاری های ملزوم نیز صورت پذیرفته است.


وی تصریح کرد: اقدامات فوق با اعتباری بالغ بر 776میلیون ریال در حال اجراست و با توجه به روند خوب پیشرفت طرح انتظار میرودتا بازه زمانی مقرر ، بوستان به بهره برداری برسد.

 

پایان پیام/

کد خبر 339643

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha