اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به منظور بهسازی مساجد مشهد

خبرگزاری شبستان: عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه سلامت شهر به توسعه مساجد و مکان های دینی است ازختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به منظور بهسازی مساجد مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، غلامرضا بصیری پور، عضو شورای شهر مشهد عصر روز گذشته(26آذر) در جلسه شورای شهر مشهد با اشاره به مصوبه اختصاص بودجه به مساجد، اظهار کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به منظور بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافته است.


عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه سلامت شهر به توسعه مساجد و مکان های دینی است، افزود: در حال حاضر شورای شهر به مساجد عادی 5 میلیون تومان و به مساجد مناطق محروم 15 میلیون تومان پرداخت می شود.


وی با اشاره به این مطلب که باید به مساجد کمک شود چرا که سلامت شهر به توسعه مکان های معنوی و دینی است، تصریح کرد: باید مبالغی توسط شورای شهر به مساجد اعطا شود چرا که مساجد یکی از محوری ترین مکان هایی است که می تواند نقش تاثیرگذاری در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی ایفا کند.


بصیری پور خاطر نشان کرد: شورای شهر هیچ گاه تعهدی برای پرداخت بودجه به مساجد نداشته و در گذشته قرار بر این بود که با نظارت کمیسیون فرهنگی کمکی به مساجد این شهر شود.


بنابراین گزارش شبستان، در این جلسه حجت الاسلام حسن علی اخلاقی،از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در حال حاضر اگر تنها 5/2میلیارد تومان به مساجد اختصاص پیدا کند می توان مطالبات جدی مساجد را پاسخ داد.


عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان اینکه نباید به مساجد نگاه صدقه ای و سلیقه ای داشت چرا که امروز باید مساجد را توانمند کنیم و در این راستا پرداخت پول به معنای مسجد محوری نیست،اظهار داشت: در بودجه 93 باید مبلغی حمایتی به مساجد پرداخت شود اما نباید این عمل به گونه ای باشد که میزان توانمندی مساجد را کم کند.

 

همچنین مهدی امامی میبدی، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این جلسه با اشاره به مجوز خرید ریل برای خط یک قطار شهری بیان کرد: هم اکنون سازه تونل در مسیر توسعه پنج کیلومتری خط 1 قطار شهری از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد دارای80 درصد پیشرفت فیزیکی است.

 

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال 91 آغاز و هم اکنون آماده ریل گذاری است، بیان داشت:در حال حاضر با موافقت شورای شهر، ریل مورد نیاز این خط به صورت ترک تشریفات از محل اعتبارات شرکت قطار شهری مشهد خریداری می شود.


بنابراین گزارش،طرح تشکیل ستاد پیوست فرهنگی و اجتماعی در شهرداری مشهد با نظریه کمیسیون برنامه، بودجه و امور اداری شورای شهر مشهد به تصویب اعضا رسید وشهرداری مشهد مکلف است ستاد راهبردی پیوست فرهنگی را تشکیل و ساختار اجرایی، فرآیندهای کاری و فرمها و دستورالعمل های اصلاحی پیوست فرهنگی و اجتماعس متناسب با نظام نامه ابلاغی پیوست فرهنگی و سایر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را ظرف مدت دو ماه به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.


همچنین در این جلسه شرح وظایف کمیسیون حاشیه شهر و رسیدگی به مناطق کم برخوردار با نظر موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.
 

پایان پیام/

کد خبر 324542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha