اختصاص 2میلیارد تومان بودجه جهت ساخت و بهسازی مساجد مشهد

نایب رییس شورای شهر مشهد از اختصاص 2 میلیارد تومان به جهت ساخت و بازسازی مساجد سطح شهر مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، غلمرضا بصیری پور، نایب رییس شورای شهر مشهد عصر روز گذشته (15اردیبهشت) در جلسه شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: در شورای سوم اعتبارات ویژه ای به مساجد اختصاص داده شد، در سال 90 حدود پنج میلیارد، در سال 91 حدود هفت میلیارد و در سال جاری حدود 2 میلیارد به ساخت و بازسازی مساجد اختصاص داده شده است.


وی با اشاره به اینکه تا کنون از این اعتبارات در جهت ساخت 527 مسجد استفاده شده است، افزود: فعال کردن مساجد باعث شده است تا چهره شورای سوم به یک چهره پویا در زمینه فرهنگی تبدیل شود و با توجه به اینکه سلامت جامعه به پویایی مساجد بستگی دارد باید در جهت هر چه فعال شدن مساجد تلاش کرد.

 

نصیر پور با اشاره به اینکه مسکن یکی از اساسی ترین نیازمندی‌ها و مشکلات زائران و مجاوران مشهد است، تصریح کرد: مسکن سازی می‌تواند به آسان ترین شکل ممکن صورت گیرد و شهرداری می‌تواند در این راستا کمک شایانی انجام دهند.

 

نایب رییس شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری 2میلیارد تومان به سفرهای راهیان نور اختصاص داده شده است، بیان داشت: این عمل کمکی است به بسیج تا این سفرها هر چه با شکوه‌تر انجام شود و همچنین می‌تواند تحولی را در این مجموعه ایجاد کند که امید است شورای چهارم نیز این اقدامات را در دستور کار قرار دهد.

 

وی ادامه داد: در شهر به بیش از 40 هزار مسکن نیازمندیم که انجمن های خیریه مسکن ساز می‌توانند بسیاری از این مشکلات را بر طرف و چاره سازمشکلات جوانان باشند.


بنابر گزارش شبستان در ادامه عباس شیرمحمدی، رییس شورای شهر مشهد گفت: جامعه اسلامی متاثر است از جنایات وهابیون، سلفی‌ها و اهانت هایی که به بقاع متبرکه جهان اسلام انجام داده و جنایت اخیر آنان به قبر حجربن عدی در سوریه باعث جریحه دار شدن احساسات شیعیان آل علی شده است.

 

وی افزود: از مسئولان وزارت امور خارجه و کسانی که در مجامع بین المللی بلندگو و کرسی دارند، می خواهیم به دفاع از مسلمانان این حرکات را محکوم کنند.

 

پایان پیام/
 

 

کد خبر 250503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha