مساجد عامل وحدت و انسجام مردم در زمان انقلاب بودند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان به نقش مساجد در زمان پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مساجد عامل وحدت و انسجام مردم در زمان انقلاب بودند.

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان  به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مساجد زیربنای شکل گیری تمدن اسلامی است و راه سعادت و خوشبختی در نظام توحیدی و اسلامی از این مکان مقدس شکل می گیرد.

 

وی با بیان اینکه در فرهنگ شیعه مسجد پایگاه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی پایگاه اقتصادی است، افزود: در زمان ائمه اطهار(ع) بسیاری از مشکلات مردم در این مکان مقدس برطرف می شد.

 

وی اظهار داشت: در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد یکی از عمده ترین محل های تجمع و اعتراض مردم و شکل گیری تظاهرات علیه رژیم شاه بود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مساجد عمده ترین ابزار روحانیت برای ارتباط با اقشار مختلف جامعه بودند که از این طریق ایدئولوژی انقلاب و پیام روحانیت به گوش مردم می رسید.

 

حجت الاسلام دشتکی افزود: مساجد با ایجاد انسجام در بین اقشار مختلف مردم و گروه ها به عنوان دژی محکم  دربرابر جبهه استکبار و باطل در تمام زمان ها هستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 340117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha