مساجد محل پرورش یاران امام قائم(عج) هستند

خبرگزاری شبستان:‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: مساجد محل پرورش یاران امام قائم(عج) هستند.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در خصوص نقش مساجد در به بار نشستن انقلاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد ودر سال های انقلاب، مساجد محل تجمع مردم برای راهپیمایی و تظاهرات بود.


وی با بیان اینکه مساجد از ارکان عمده انقلاب اسلامی بودند افزود: افکار و اندیشه های امام (ره) با حضور تک تک افراد یا گروهی در مسجد انتقال پیدا می کرد و جرقه های انقلاب از مساجد زده شد.


حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: این جمله کلیدی حضرت امام(ره) که فرمودند مساجد سنگر است مختص زمان خاصی نیست مسجد برای همیشه سنگر بوده و هست، سنگر مکان امنی است که از آن برای حفاظت در مقابل دشمن استفاده می شود در یک نگاه کلی مسجد بهترین سنگر برای جهاد اکبر یعنی مبارزه با نفس شیطانی است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: در فرمایش حضرت امام(ره) این نکته کلیدی نباید مورد غفلت واقع شود که مسجد سنگر است بدین معنا که از سویی محل رشد و نمو معارف و ذکر و نیایش است تا روح صیقل یابد واز سویی محل بارگیری و تمرین جهاد و شهادت است.


وی گفت: ‌ذکر تنها چاره ساز نیست باید بال دیگر جاد و شهادت نیز در نظر باشد تا بتوان در رکاب امام قائم(عج) بود.


حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد:‌ محراب مسجد نمادی از محل حرب و جنگ با شیطان است همین مسجد برای جهاد اصغر نیز بهترین و امن ترین مکان است در زمان قبل از پیروزی انقلاب مساجد محل تربیت نیروی انقلابی و همچنین سازماندهی برای مبارزه با طاغوت بوده است.


وی افزود:‌ در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مسجد محل پرورش نیروی معتقد و مجاهد برای دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی بوده است و پس از دوران دفاع مقدس نیز همین مسجد بهترین مکان برای مقابله با جنگ نرم بوده است از همین راستا به عمق فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی پی می بریم که مسجد برای همیشه و برای همه سنگر بوده و هست و این سنگر تا ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) و در زمان ظهور نیز سنگر است.


پایان پیام/
 

کد خبر 341499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha