مسجد در شکل گیری انقلاب کارکرد رسانه ای داشت

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه نهضت امام خمینی(ره) مسجد محور بوده است، افزود: امام از مساجد به عنوان رسانه ای بزرگ جهت پیروزی انقلاب بهره گرفت.

حجت الاسلام قاسم متقی نیا،امام جمعه موقت خرم آباد درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: معمار بزرگ اسلام از مسجد به عنوان رسانه ای بزرگ برای پیروزی انقلاب بهره گرفت.


وی افزود: در این رسانه بسیج توده مردم در آن گرد هم آمدند و برای انقلاب برنامه ریزی کردند.


حجت الاسلام متقی نیا اظهار داشت: مسجد، رسانه ای بود که ساواک ستم شاهی، استکبار و آمریکا نتوانستند آن را شناسایی کنند.


وی عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در ماه های رمضان، محرم و صفر، خبرنگاران خود را که روحانیون بودند از حوزه علمیه قم اعزام می کرد که پیام و اخبار امام را به مردم و اخبار و پیام مردم را به امام می رساندند.


حجت الاسلام متقی نیا بیان کرد: در واقع مبلغین در مسجد به عنوان رسانه‌ ای فراگیر مستقر می شدند و پیام انقلاب را به مردم اطلاع می دادند.


وی با بیان اینکه نهضت امام خمینی(ره) مسجد محور بوده است، خاطرنشان کرد: جهت شکل گیری انقلاب همه سیاست ها با مسجد هماهنگ می شدند.


حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه محراب مسجد ریشه در جنگ دارد، ادامه داد: محراب محل جنگ با شیطان درونی است.


وی افزود: درصدر اسلام هر خطری که اسلام را تهدید می کرد، پیامبر در محراب نقشه دفاعی می ریخت.


امام جمعه موقت خرم آباد ادامه داد: همواره در صدر اسلام در هنگام تهدیدها، مسجد اتاق فکری برای مبارزه با تهدیدهای دشمن بود.


حجت الاسلام متقی نیا با اذعان به اینکه در دوران انقلاب نیز ساماندهی مسلمانان برای مقابله با دشمنان در مسجد بوده است، اظهارکرد: در دفاع مقدس هم مساجد برای اعزام نیرو به جبهه جنگ نقش اساسی را ایفا می کردند.


وی با بیان اینکه مساجد در دوران دفاع مقدس نقش ساماندهی داشتند، اذعان داشت: مساجد پایگاه مبارزه بود و درمساجد بین راهی نیز ایستگاه های صلواتی جهت پذیرایی از رزمندگان نقش آفرینی می کردند.


امام جمعه موقت خرم آباد افزود: امام خمینی (ره) به عنوان معمار انقلاب و مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار انقلاب بر محور بودن مساجد تاکید دارند.


پایان پیام/
 

کد خبر 341077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha